Ανακοίνωση Νο 76
Συνάδελφοι,
Γινόμαστε δέκτες διαδοχικών μηνυμάτων από συναδέλφους μας, που αφορούν σε μια ανεπίτρεπτη και αυθαίρετη πρακτική της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Το φαινόμενο έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις, καθώς καλούνται συνάδελφοι από όλα τα μέρη της Ελλάδας, ακόμα και να μεταβούν στα γραφεία της οδού Αμερικής, προκειμένου να τύχουν συνάντησης με στελέχη της ΔΑΔ.
Η αντεργατική πρακτική από στελέχη της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού, περιλαμβάνει οχλήσεις προς τους συναδέλφους, ιδιαίτερα από τα καταστήματα, προκειμένου να τους «νουθετήσει» να συμμετέχουν σε ένα άτυπο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου.
Επικαλούμενοι - τις περισσότερες φορές - τη βαθμολόγηση στη διαδικασία της ετήσιας αξιολόγησης, η «επικοινωνία» περιλαμβάνει λεκτικό εκφοβισμό για «άλλες ενέργειες» της Τράπεζας, σε περίπτωση μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την «εθελουσία» εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος.
Ανακοίνωση Νο 75
Συνάδελφοι,
Η διαπραγμάτευση για την υπογραφή νέας Επιχειρησιακής Σύμβασης, βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Από την επιτυχημένη απεργία της 21ης Ιουνίου και μέχρι και την Τετάρτη 6 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και έγιναν βήματα προόδου, που έδειχναν τη διάθεση να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των πλευρών και με βήματα σύγκλισης στις διαφορές που υπήρχαν.
Κάνουμε σαφές ότι η υπογραφή Επιχειρησιακής Σύμβασης, αποτελεί ΤΗΝ κορυφαία Συλλογική Διεκδίκηση.
Σε κάθε περίπτωση - κι αυτό είναι το δικό μας μήνυμα προς τη Διοίκηση: Απαίτηση όλων των εργαζόμενων, είναι η συμφωνία κι η υπογραφή ικανοποιητικής Επιχειρησιακής Σύμβασης, στο πλαίσιο των προτάσεων μας και χωρίς υπεκφυγές από την πλευρά της Τράπεζας, με απαντήσεις στα αιτήματά μας, που να καλύπτουν ουσιαστικά ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 11
Αθήνα, 6 Ιουλίου 2022
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΟΤΟΕ
ΣΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Με βάση πληροφόρηση από Συλλόγους – Μέλη για τα παρατηρούμενα προβλήματα από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στον κλάδο, η ΟΤΟΕ απέστειλε σήμερα, 6/7/2022, επιστολή στις Διοικήσεις των Τραπεζών εφιστώντας τους την προσοχή στην ανάγκη ορθής καταγραφής του ωραρίου εργασίας και των τυχόν υπερβάσεων αυτού, καθώς και στην ανάγκη διμερούς παρακολούθησης και αντιμετώπισης των παρατηρούμενων προβλημάτων.
Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Σε υλοποίηση του ν. 4808/2021 και της 49758/2022 Υ.Α για την ψηφιακή κάρτα εργασίας, από την 1.7.2022 όλες οι Τράπεζες υποχρεούνται και ήδη ξεκίνησαν να εφαρμόζουν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας, συνδεδεμένο σε πραγματικό χρόνο με το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Ειδικά στις Τράπεζες η ψηφιακή κάρτα εργασίας οφείλει να αποτελέσει μέσο διασφάλισης του συμβατικού ωραρίου όλων των Τραπεζοϋπαλλήλων, με ορθή καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας και άμεση καταβολή της νόμιμα προβλεπόμενης αμοιβής σε οποιαδήποτε περίπτωση υπέρβασης του συμβατικού ωραρίου (υπερεργασία, υπερωρία κλπ).
Επειδή ήδη λαμβάνουμε αναφορές από Συλλόγους-μέλη μας για:
Read more: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΟΤΟΕ ΣΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ανακοίνωση Νο 74
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ REAL ESTATE
Συνάδελφοι,
Από τις 30/6 έχουν πραγματοποιηθεί αλλεπάλληλες συναντήσεις με τη Διοίκηση της Τράπεζας, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής της απόφασης, για τη δημιουργία νέας θυγατρικής εταιρείας διαχείρισης ακινήτων, που θα προκύψει από την απόσχιση των συγκεκριμένων εργασιών της Τράπεζας.
Όπως επανειλημμένως έχουμε αναφέρει, η διαδικασία των αποσχίσεων εργασιών, που έχει ξεκινήσει από την εφαρμογή του Ν.4601/2019, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους, τόσο γενικότερα, όσο και ειδικότερα, καθώς μέσα από τις προβλέψεις του νόμου, δεν διασφαλίζονται στο διηνεκές, τα εργασιακά δικαιώματα των τραπεζοϋπαλλήλων μέσα από την εφαρμογή του ΠΔ 178/2002.
Διαχρονική θέση του Συλλόγου και της ΟΤΟΕ, προκειμένου να διατηρηθούν και να θωρακιστούν αποτελεσματικά τα δικαιώματα των εργαζόμενων στις περιπτώσεις τέτοιων επιχειρηματικών αποφάσεων, είναι η υπέρβαση του ελάχιστου πλαισίου ασφαλείας που διέπει τη μεταφορά των εργαζόμενων στη νέα εταιρεία, με την υπογραφή ειδικών συλλογικών συμφωνιών, που κατοχυρώνουν στο διηνεκές, την τραπεζοϋπαλληλική ιδιότητα μέσα από τη διατήρηση και ισχύ των συλλογικών κλαδικών και επιχειρησιακών συμβάσεων.
Read more: ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ REAL ESTATE
Ανακοίνωση Νο 73
Συνάδελφοι,
Πραγματοποιήθηκε χθες, συνάντηση διαβούλευσης με τη Διοίκηση της Τράπεζας, για την απόσχιση των εργασιών των τμημάτων Διαχείρισης Ακινήτων και τη μεταφορά των εργαζομένων σε αυτά, προς θυγατρική εταιρεία.
Στη συνάντηση επαναλάβαμε την πάγια θέση μας ενάντια στη μεταφορά εργασιών και εργαζομένων σε εταιρείες εκτός Τράπεζας, ειδικά, με τα όσα ελάχιστα ορίζει το Π.Δ. 178/2002.
Από την πλευρά της, η Διοίκηση της Τράπεζας δήλωσε την αναγκαιότητα στον επιχειρηματικό της σχεδιασμό, να συγχωνεύσει τέσσερεις διαφορετικές υπηρεσίες, εντός και εκτός Τράπεζας, σε μία θυγατρική, ώστε η διαχείριση των ακινήτων να πραγματοποιείται από μία εταιρεία και να αποκομίσει οικονομίες κλίμακος.
Ο Νόμος 4601/2019, που άνοιξε την πόρτα των αποσχίσεων στις τράπεζες, είναι η αφετηρία όλων όσων συμβαίνουν στο τραπεζικό σύστημα σε σχέση με τις αποσχίσεις. Θεωρούμε απαραίτητο να υπενθυμίσουμε, ότι ο Σύλλογος ήταν ενάντια στην ψήφιση αυτού του Νόμου και πραγματοποίησε όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και ενέργειες, προκειμένου να μην περάσει. Στον αντίποδα, σύλλογοι που σήμερα εναντιώνονται στις αποσχίσεις, τήρησαν σιγή ιχθύος, για γνωστούς πολιτικούς λόγους. Η υποκρισία άλλωστε, γεννιέται, όταν εκλείπει η μνήμη. Η αποτροπή των αποσχίσεων μπορεί να γίνει μόνο με νομοθετική παρέμβαση. Διαφορετικά ο άλλος τρόπος είναι μέσω Συλλογικής Συμφωνίας, να διατηρηθεί το Δίκαιο εκείνο που δημιουργήθηκε από τις προηγούμενες Συμφωνίες και ουσιαστικά υπερβαίνει το Νόμο.
Το παραπάνω δεδομένο το γνωρίζουμε πολύ καλά εμείς και οι εργαζόμενοι τραπεζοϋπάλληλοι στη διαχείριση ακινήτων, οι οποίοι ζήτησαν τη διαπραγμάτευση συμφωνίας, ανεξάρτητα από όσα μεγαλόστομα περιγράφουν άλλοι σύλλογοι στις ανακοινώσεις τους.