Η 1η του Μάη δεν είναι «μέρα των λουλουδιών», ούτε -μεταφερόμενη- αργία.
Είναι μέρα αφιερωμένη σε όσους έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν καθημερινούς και σκληρούς αγώνες για καλύτερες αμοιβές και συνθήκες εργασίας.
Είναι μέρα μνήμης και τιμής στους αγώνες των εργατών του Σικάγο το 1886 και όλου του εργατικού κινήματος. Σ’ αυτούς που διαχρονικά πέτυχαν κατακτήσεις όπως το 8ωρο, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, τα εργασιακά δικαιώματα, το πενθήμερο, την κοινωνική ασφάλιση, την προστασία της μητρότητας και της οικογένειας και άλλα πολλά, που για χρόνια θεωρούσαμε «δεδομένα».
‘Οταν αυτά τα άλλοτε «δεδομένα» τίθενται σε αμφισβήτηση και απαξιώνονται απο εργοδοτικές ή κυβερνητικές επιλογές και παραλείψεις, η απάντησή μας δεν μπορεί να είναι παρά ο δρόμος των διεκδικήσεων και του αγώνα.
Η 1η Μάη είναι μέρα διεκδίκησης και αγώνα.
Πολύ περισσότερο στις σημερινές συνθήκες, που οι ανάγκες και οι προσδοκίες των εργαζόμενων είναι άμεσες, συγκεκριμένες, και πολλαπλά οξυμμένες, απαιτούνται εξίσου άμεσες και συγκεκριμένες λύσεις.
Διεκδικούμε:
Ένας ακόμα χρόνος πέρασε από την τραγωδία της 5ης Μαΐου 2010, στο κατάστημα της Marfin, στην οδό Σταδίου…
14 χρόνια μετά, παραμένουμε με τα ίδια ερωτήματα, τις ίδιες σκέψεις, τα ίδια «γιατί;»…
14 χρόνια μετά, εξακολουθούμε να θυμόμαστε… Και δε θα σταματήσουμε…
Λόγω των ημερών του Πάσχα, το καθιερωμένο τρισάγιο στην μνήμη των αδικοχαμένων συναδέλφων μας, θα τελεστεί φέτος νωρίτερα, αύριο Μεγάλη Τρίτη, 30 Απριλίου 2024, στις 9.30 π.μ., στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Καρύτση.
Αγγελική, Παρασκευή, Νώντα…
Δε θα σας ξεχάσουμε ποτέ!
Ανακοίνωση Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής Νο 2
Συνάδελφοι,
Με αφορμή τις αρχαιρεσίες του Συλλόγου μας, που θα διεξαχθούν από την Πέμπτη 23 Μαΐου έως και την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024, η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή, συνήλθε τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, με σκοπό την ανακήρυξη των υποψηφίων.
Με βάση τις αιτήσεις υποψηφιότητας, από τους συναδέλφους μέλη του Συλλόγου, που υποβλήθηκαν έγκαιρα, ανακήρυξε τους παρακάτω υποψήφιους, κατά συνδυασμό και για τα αντίστοιχα όργανα:
Ανακοίνωση Νο 185
Συνάδελφοι,
Με σχετικό email που απέστειλε χθες, η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, ενημερώνει τους εργαζόμενους για τις κύριες μεταβολές που πραγματοποιούνται στο σύστημα αξιολόγησης και είναι η αλλαγή της κλίμακας αξιολόγησης σε πενταβάθμια – πάγια απαίτηση του Συλλόγου – καθώς και ο επιμερισμός των κριτηρίων σε ποσοτικά και ποιοτικά και η χρήση του συστήματος για την ανάπτυξη του εργαζόμενου στο περιβάλλον εργασίας του.
Τις τρεις αυτές κεντρικές μεταβολές συζητήσαμε με το Ανθρώπινο Δυναμικό στο προηγούμενο διάστημα (πρόσφατη σχετική ανακοίνωση Νο 181), στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης για την υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας Κανονισμού αξιολόγησης. Ενός κανονισμού, που θα εμπεριέχει και σειρά διατάξεων που θα περιβάλλουν τα παραπάνω με αντικειμενικό, αξιοκρατικό και διασφαλισμένο θεσμικό πλαίσιο, που θα διασφαλίζει τον εργαζόμενο από τυχόν κακοπροαίρετες αξιολογήσεις, θα αποκλείει ατομική στοχοθεσία και τιμωρητικές συνέπειες και θα ενισχύει την δια βίου μάθηση, παρέχοντας πραγματικά κίνητρα βελτίωσης στον εργαζόμενο, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα και την ορθή εφαρμογή του.
Οφείλουμε ωστόσο να επισημάνουμε, ότι παρά το γεγονός ότι η ενημέρωση από την πλευρά του Ανθρώπινου Δυναμικού για τις αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση, ήταν βιαστική, αφού, μέχρι να υπογραφεί – και από τα δύο μέρη – ο νέος Κανονισμός Αξιολόγησης, σε ισχύ παραμένει ο Κανονισμός Αξιολογήσεων, ο οποίος περιγράφει όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης και ενστάσεων και αποτελεί Συλλογική Συμφωνία.
Read more: Ο Κανονισμός αξιολόγησης είναι Επιχειρησιακή Σύμβαση
Ανακοίνωση Νο 184
Συνάδελφοι,
Η Διοίκηση της Τράπεζας, προχωράει στον μετασχηματισμό του Δικτύου των καταστημάτων της, όπως είχε ανακοινώσει από τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ο μετασχηματισμός έχει επιφέρει πολλά προβλήματα τόσο στη λειτουργία των καταστημάτων, όσο και στον τρόπο που αντιμετωπίζεται από το πελατειακό κοινό. Και στις δύο περιπτώσεις μοναδικός αποδέκτης είναι ο εργαζόμενος, ο οποίος αγωνίζεται καθημερινά να προσαρμοστεί, να εφαρμόσει τις νέες λειτουργίες, να διαχειριστεί τους πελάτες και να παραμείνει συνεπής στις καθημερινές εργασίες και αρμοδιότητές του, ξεπερνώντας τα όρια των αντοχών του.
Από την αρχή ακόμα της ενημέρωσής μας – από τη Διοίκηση, τον περασμένο Σεπτέμβριο - για το νέο μοντέλο καταστημάτων, εκφράσαμε τους προβληματισμούς μας, οι οποίοι δεν βασίστηκαν σε επιχειρήματα εμμονής στο να παραμείνουμε στην πρότερη κατάσταση, αλλά σε πραγματική βάση, ως προς τα προβλήματα που θα έφερνε στους εργαζόμενους. Κατά την εξέλιξη του μετασχηματισμού, οι προβληματισμοί μας επιβεβαιώνονται καθημερινά, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες στη λειτουργία του νέου μοντέλου, αναφορικά με την δυσαρέσκεια των πελατών, τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας τους και θέματα υγιεινής και ασφάλειας.
Read more: Μετασχηματισμός Δικτύου καταστημάτων - Παρεμβαίνουμε αποτελεσματικά, δίνουμε λύσεις