ΣΕΤΠ

Σήματα

 

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ                                                                                                                      

Τρίτη, 19 Αυγούστου 2025

ΤΗΡΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ – ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

Συνάδελφοι,

Σε συνέχεια της κοινής ανακοίνωσης 8/7/2025 σχετικά με την συνάντηση των 2 μεγαλύτερων Συλλόγων ΣΕΤΠ-ΣΕΤΑΠ  με  τους επικεφαλής της  ΔΑΔ και σε σχέση με το θέμα που είχαμε αναδείξει για την τήρηση του ωραρίου και την καταγραφή των υπερωριών (παρατίθεται το απόσπασμα της ανακοίνωσης):

 

Τήρηση ωραρίου και καταγραφή υπερωριών
 

«Απόρροια της υποστελέχωσης  είναι σε αρκετές περιπτώσεις, η άμεση ή έμμεση πίεση για εργασία πέραν του ωραρίου. Καταγράψαμε, παραθέσαμε και προειδοποιήσαμε για  συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου συνάδελφοι εργάζονται συνεχώς  πέραν του ωραρίου για να καλύψουν τις καθημερινές εργασίες τους, με απαιτούμενο αφενός την επίλυση του προβλήματος και αφετέρου  την καταγραφή και πληρωμή των υπερωριών τους. Ως εκ τούτου, και με δεδομένη την πάγια θέση  μας για τήρηση του ωραρίου, απαιτήσαμε  την ορθή καταγραφή και πληρωμή των υπερωριών στις περιπτώσεις που είναι αναγκαίο οι εργαζόμενοι να εργαστούν και μετά το πέρας του ωραρίου. Η διαδικασία είναι αναρτημένη στο intranet και σε περίπτωση υπέρβασης του χρονικού περιθωρίου  δήλωσης της υπερωρίας στο ΕΡΓΑΝΗ, υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία  θα πρέπει να ακολουθείται απαρέγκλιτα.

Υπενθυμίζουμε σε όλους ότι το clock out θα πρέπει να γίνεται την ώρα αποχώρησης  και όχι νωρίτερα.

Η εργασία πέραν του ωραρίου πρέπει να καταγράφεται και να αμείβεται σύμφωνα με όσα ο νόμος ορίζει και σε αυτό δεν πρέπει να υπάρχει καμία έκπτωση. Οποιαδήποτε άλλη αντίληψη και πρακτική δεν είναι  αποδεκτή και νόμιμη.

Για εμάς είναι απαιτούμενο, σε περίπτωση ανάγκης για εργασία πέραν του ωραρίου, τα αρμόδια στελέχη να εφαρμόζουν την προβλεπόμενη νόμιμη διαδικασία και να προστατέψουν έτσι τους εργαζόμενους τους, την Τράπεζα, τους εαυτούς τους  και  τις σχέσεις με τους υφισταμένους τους.

Η ΔΑΔ συμφώνησε απόλυτα ότι θα πρέπει να ακολουθείται η διαδικασία των υπερωριών και δήλωσε ότι θα προβεί  σε συγκεκριμένες  ενημερώσεις και ενέργειες  προς τα στελέχη της.»

 
Η ΔΑΔ εξέδωσε ανακοίνωση 14/8/2025 όπου ενημερώνει εκ νέου για την ορθή χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας, τη σημασία της τήρησης του ωραρίου και την υποχρέωση λήψης έγκρισης σε περίπτωση υπερωριακής απασχόλησης.

Είναι σημαντικό να διαβαστεί από όλους για τη σωστή λειτουργία.

 
Συνάδελφοι,

Συνεπείς στο λόγο μας και πάντα αμφίδρομα  μαζί  με τους εργαζόμενους, επικεντρώνουμε στη σταδιακή, συνεχή βελτίωση των θεμάτων της καθημερινότητας. 

Διεκδικούμε με σταθερότητα και επιμονή, με συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις, τη θεσμική και πρακτική  επίλυσή τους.
 
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να επικοινωνούν μαζί μας για οποιοδήποτε θέμα.

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
    Ο Πρόεδρος               Η Γεν. Γραμματέας
Βάιος Νάκος                Χαρά Θεοδώρου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
     Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν. Γραμματέας
Παναγιώτης Αδαμόπουλος               Γιάννης  Αδάμος





 

logo setp

 

Ανακοίνωση Νο 61

                                                                                                                                                                                                                 Πέμπτη, 14 Αυγούστου 2025

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ

Συνάδελφοι,

Τις κρίσιμες αυτές στιγμές που βιώνει όλη η χώρα, στεκόμαστε δίπλα στους συναδέλφους μας στις πληγείσες περιοχές.

Αυτή τη στιγμή προέχει η υγεία και η σωματική ακεραιότητα όλων. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους συναδέλφους και καλούμε οποιοδήποτε συνάδελφο αντιμετωπίζει πρόβλημα να ενημερώσει τη Διοίκηση και το Σύλλογο ώστε να συνδράμουμε κι εμείς με οποιοδήποτε τρόπο.

Από προηγούμενες φυσικές καταστροφές είχαμε έρθει σε επικοινωνία με τη Διοίκηση για να ληφθούν μέτρα σε περίπτωση που συνάδελφοι αντιμετωπίσουν πρόβλημα, το οποίο έγινε αποδεκτό.

 

Επισυνάπτουμε τα μέτρα όπως είχαν ανακοινωθεί 13 Αυγούστου 2024, στον παρακάτω σύνδεσμο. 

Σημείωμα - Υποστηρικτικές ενέργειες για τις πυρκαγιές

Παραμένουμε στη διάθεση των συναδέλφων.

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο Πρόεδρος               H Γεν. Γραμματέας

 Βάιος Νάκος                Χαρά Θεοδώρου

shma

Ανακοίνωση Νο60
 

Τρίτη, 29 Ιουλίου 2025
 


Αύξηση της εισφοράς - Απαντήσεις σε ένα οριακό ζήτημα
(επαναφορά σύμφωνα με το καταστατικό)

 

Συνάδελφοι,
Σε συνέχεια της ανακοίνωσης Νο58, αναφορικά με το ζήτημα της αύξησης της εισφοράς του Συλλόγου, οφείλουμε να σας ενημερώσουμε υπεύθυνα για τα δεδομένα που μας οδήγησαν στη συγκεκριμένη απόφαση.

Σε κανέναν μας δεν αρέσει σε μια τέτοια οικονομική συγκυρία να παίρνει τη δύσκολη απόφαση της αύξησης της εισφοράς. Δυστυχώς όμως υπάρχουν λόγοι που το επιβάλλουν.

Συγκεκριμένα:
Με απόφαση του Συλλόγου, η εισφορά των μελών μειώθηκε 2014 από 0,7% σε 0,5%. Από τότε όλοι οι απολογισμοί όπως παρουσιάζονταν και στις Γενικές Συνελεύσεις ήταν ελλειμματικοί, με αποκορύφωμα την τελευταία τριετία, όπου το έλλειμα έφτασε τις €200.000 ετησίως.

Παρά τις συνεχείς αναφορές στις Γενικές Συνελεύσεις καμία ενέργεια για τον εξορθολογισμό των οικονομικών δεν πραγματοποιήθηκε επί σειρά ετών, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να γιγαντωθεί. Εμείς με ευθύνη επιλέξαμε να αναλάβουμε δράση για την επίλυση του θέματος. Δεν φοβηθήκαμε να ενεργήσουμε για ένα πρόβλημα που δεν δημιουργήσαμε αλλά έπρεπε να αντιμετωπίσουμε.

Το τελευταίο έτος με συνεχείς προσπάθειες του νέου Προεδρείου περιορίστηκε το έλλειμα κατά 1/3 διατηρώντας τις παροχές ή προσθέτοντας νέες (όπως το πρόγραμμα των δωρεάν διακοπών, paron card, family care για γονείς και αδέλφια κ.α).

Η δύσκολη απόφαση για την αύξηση της εισφοράς, λήφθηκε προκειμένου ο Σύλλογος να παραμείνει βιώσιμος, αυτοτελής και κυρίως ικανός να υποστηρίξει τα μέλη του στην νομική διεκδίκηση κλιμακίων- πολυετιών, απεργίες και κοινωνικές δράσεις.

Στην ουσία η αύξηση της εισφοράς είναι επαναφορά της συνδρομής στο ποσοστό που ορίζει το καταστατικό του Συλλόγου. Συγκεκριμένα  βάσει του άρθρου 10 παρ.1
"ΑΡΘΡΟ 10 Πόροι του Συλλόγου είναι:
1. Οι μηνιαίες εισφορές των τακτικών μελών του, οι οποίες καθορίζονται στο ποσοστό του 0,7% επί του εκάστοτε τακτικού πραγματικού μισθού τους. Το ποσοστό αυτό μπορεί να αυξομειώνεται με απόφαση του Δ.Σ. του Συλλόγου, υποκείμενη σε έγκριση της Γ.Σ."

Όσοι σήμερα επιλέγουν να διακινούν εύκολες κριτικές και “λαϊκά επιχειρήματα” ενώ γνώριζαν το πρόβλημα, επέλεξαν την απραξία ώστε να μην χρεωθούν τις δύσκολες αποφάσεις.

Η ενοποίηση των Συλλόγων δεν μπορεί να αποτελεί λύση για τα οικονομικά προβλήματα ενός Συλλόγου, πρέπει να γίνεται με τίμιους και ίσους όρους για να μην δημιουργεί εξ αρχής ανισότητες που στο τέλος αναδεικνύουν την καχυποψία. Όλα αυτά τα έχουμε ζήσει στο παρελθόν και δεν θα επιτρέψουμε να ξανασυμβούν.

Όταν η ενοποίηση των Συλλόγων θα γίνει πράξη, θα γίνει με όρους ισότιμους και θα αποφέρει όφελος σε όλα τα μέλη.


 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο Πρόεδρος                  H Γεν. Γραμματέας
Βάιος Νάκος                  Χαρά Θεοδώρου

From: Ανθρώπινο Δυναμικό Ομίλου 
Sent: Tuesday, August 13, 2024 11:38 AM
To: Ανθρώπινο Δυναμικό_Ομίλου Πειραιώς 
Subject: Υποστηρικτικές ενέργειες για τις πυρκαγιές της ΒΑ Αττικής

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Όλοι μας παρακολουθούμε τις δύσκολες εξελίξεις της εκδήλωσης των πυρκαγιών στην Αττική και η σκέψη μας είναι κοντά σε όλους όσους έχουν άμεσα ή έμμεσα πληγεί από τις συνέπειες τους.

Στην Τράπεζά μας παραμένει σταθερή προτεραιότητα η ασφάλεια και η υγεία, τόσο των συναδέλφων μας όσο και των μελών της οικογένειας τους, φροντίζοντας για αυτά με έμπρακτο τρόπο. Παρόλο που απευχόμαστε να έχουν υπάρξει ζημιές στις περιουσίες των συναδέλφων μας, όπως σε κάθε φυσική καταστροφή, η Τράπεζα ενεργοποιεί πλέγμα υποστηρικτικών ενεργειών, που συνοψίζονται στις παρακάτω καλύψεις:

  • Έξοδα διαμονής σε ξενοδοχείο, στην περίπτωση εκκένωσης κύριας κατοικίας
  • Έξοδα αποκατάστασης ζημιών με χορήγηση ποσού €10.000 για τις περιπτώσεις που η κύρια κατοικία έχει υποστεί σημαντικές ζημιές
  • Έξοδα αποκατάστασης ζημιών με χορήγηση ποσού €5.000 για τις περιπτώσεις που η κύρια κατοικία έχει υποστεί μικρές ζημιές
  • Έξοδα αποκατάστασης ζημιών με χορήγηση ποσού €5.000 για τις περιπτώσεις που η εξοχική κατοικία έχει υποστεί ζημιές
  • Έξοδα αγοράς αυτοκινήτου ύψους €10.000 στις περιπτώσεις καταστροφής του
  • Χορήγηση δανείου προκαταβολής μισθών με δυνατότητα διπλασιασμού τόσο του ποσού όσο και της διάρκειας για όσους έχουν πληγεί
  • Σταθερή υποστήριξη μέσω της 24/7 γραμμής υποστήριξης εργαζομένων (EAPs)

Καλούμε όλους τους συναδέλφους που είτε οι ίδιοι έχουν επηρεαστεί από τις πυρκαγιές ή γνωρίζουν για κάποιον άλλο εργαζόμενό μας, να ενημερώσουν άμεσα τους προϊσταμένους τους ή την ομάδα των HR Business Partners για να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Κατανοούμε ότι τέτοια γεγονότα μπορεί να μας επηρεάζουν με διαφορετικούς τρόπους και γι’ αυτό είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους επικεφαλής των Μονάδων για οποιοδήποτε θέμα χρήζει υποστήριξης.

Γιώργος Γεωργόπουλος

shma

Ανακοίνωση Νο59

 Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2025


 

« Αυξήσεις χωρίς αυξήσεις»
Δείτε τη μισθοδοσία σας


 


Συνάδελφοί,
Για τις αυξήσεις της κλαδικής εξελίσσεται το «χιλιοειπωμένο» θέατρο του «παραλόγου». Με μια αναδρομή των γεγονότων θα εξηγήσουμε όσα έχουν γίνει, αντικειμενικά.

Τον Ιανουάριο το προεδρείο της ΟΤΟΕ καταθέτει το πλαίσιο για τη νέα κλαδική σε διαπραγμάτευση. Στη διαπραγμάτευση συμμετείχε από τους Συλλόγους της Πειραιώς μόνο ο ΣΕΥΤΠΕ. Όλοι οι υπόλοιποι είχαμε αποκλειστεί από αυτή.
Το πλαίσιο που συνομολόγησε ο ΣΕΥΤΠΕ ρητά αναφέρει:


 

Α. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
 

1. Πραγματικές  Αυξήσεις στους βασικούς μισθούς (κλιμάκια) του Ενιαίου Μισθολογίου. Αυξήσεις που να διασφαλίζουν όχι μόνο την προστασία και τη διατήρηση της αγοραστικής δύναμης των συμβατικών κλαδικών αποδοχών, αλλά και τη βελτίωσή της, σύμφωνα με τις αυξημένες ανάγκες των εργαζομένων, χωρίς να συμψηφίζονται με τυχόν υπέρτερες αποδοχές.  
2. Αποκατάσταση του Ενιαίου Μισθολογίου στον κλάδο με:
Προσμέτρηση των ετών 2012 – 2023 για την εξέλιξη στα κλιμάκια και την προσαύξηση του επιδόματος πολυετίας.


Από τα ανωτέρω προκύπτει ποιος έφερε την ευθύνη για την διαπραγμάτευση και το αποτέλεσμα.

  • Ευθύνη να υπερασπιστεί τη διάταξη περί μη συμψηφισμού,  στη διαπραγμάτευση, από τη μεριά των Συλλόγων στην Τράπεζα Πειραιώς, είχε μόνο ο ΣΕΥΤΠΕ.
  • Ευθύνη για τη διεκδίκηση των πολυετιών – κλιμακίων, στη διαπραγμάτευση, είχε μόνο ο ΣΕΥΤΠΕ.
  • Ευθύνη για την διεκδίκηση ικανοποιητικών αυξήσεων ( 18% όπως είχε αναφερθεί στο Γενικό Συμβούλιο, 6% ανά έτος), είχε μόνο ο ΣΕΥΤΠΕ. 

Τον Απρίλιο συμφωνήθηκε και υπεγράφη η κλαδική σύμβαση.  Από ποιόν;


Μόνο από τον ΣΕΥΤΠΕ

 
Για να δούμε όμως τι πραγματικά έφερε από τις βασικές διεκδικήσεις.
 

  • Επαναφορά κλιμακίων- πολυετιών                                                                     ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
  • Μη συμψηφισμός των αυξήσεων της κλαδικής σύμβασης                               ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
  • Αυξήσεις 18% στην τριετία                                                                                 8% στην τριετία*


*όπως είχαμε αναλύσει στην ανακοίνωση Νο40 8% συμψηφιζόμενα

Με μια έντεχνη ανακοίνωση προσπαθεί να αποποιηθεί όσα υποστήριξε και υπέγραψε μεταβιβάζοντας την ευθύνη. Όμως η ευθύνη δεν μεταβιβάζεται, είναι όλη δική τους καθώς φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους.

Ο τίτλος της ανακοίνωσης « αυξήσεις χωρίς αυξήσεις» δείτε τη μισθοδοσία σας θα μπορούσε να είναι , «ΣΕΥΤΠΕ χωρίς ΣΕΥΤΠΕ» δείτε τη μισθοδοσία σας. Γιατί όπως οι αυξήσεις ακυρώθηκαν από τον συμψηφισμό, ο ΣΕΥΤΠΕ να ακυρώνει το ΣΕΥΤΠΕ.

Αυτό όμως που δεν ακυρώνεται είναι η χειρότερη αναλογικά των κερδών κλαδική σύμβαση στην ιστορία της ΟΤΟΕ με την υπογραφή τους.


Συνάδελφοι,
Σε σχέση με την προσαύξηση ρόλου των €70.
Στην πιο κρίσιμη στιγμή των διαπραγματεύσεων για την επιχειρησιακή, ο μοναδικός τρόπος που η Διοίκηση δεχόταν να αναγραφεί η διάταξη, ήταν ως «προσαύξηση ρόλου». Προσαύξηση που θα ήταν, μη συμψηφιζόμενη από υπάρχουσα οικειοθελή παροχή που οι εργαζόμενοι είχαν, αλλά συμψηφιζόμενη από την επερχόμενη κλαδική.

Παρά τις αναδράσεις όλων των Συλλόγων, η Διοίκηση ήταν ανένδοτη. Εκείνη τη στιγμή επιλέξαμε, την καταγραφή έστω και με αυτό τον τρόπο στη σύμβασή, καθώς μας δίνει το δικαίωμα της εκ νέου διεκδίκησης και διαπραγμάτευσης στην επόμενη επιχειρησιακή που δεν θα ήταν σε τρία χρόνια αλλά σε 17 μήνες.

Τον Γενάρη με την κατάθεση πλαισίου για την νέα επιχειρησιακή σύμβαση έχουμε θέσει ως πρώτης μας προτεραιότητα, η προσαύξηση ρόλου να γίνει επίδομα μη συμψηφιζόμενο που θα αποδοθεί κανονικά σε όλους τους δικαιούχους ακόμα και σε αυτούς που τους συμψηφίστηκε.


Εμείς αναγνωρίζουμε το πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί σε συναδέλφους μας και παίρνουμε την ευθύνη να το διορθώσουμε, δε μεταβιβάζουμε την ευθύνη.

Συνάδελφοι,
Οι αυξήσεις της κλαδικής έπρεπε να είναι ή μεγάλες (18%) ή μη συμψηφιζόμενες. Τελικά δεν ήταν τίποτα από τα δύο.
Σε ένα λοιπόν συμφωνούμε με τον ΣΕΥΤΠΕ, « Αυξήσεις χωρίς αυξήσεις»

Το γεγονός ότι οι αυξήσεις της κλαδικής θα συμψηφιζόντουσαν, ο ΣΕΥΤΠΕ το γνώριζε όταν την υπέγραφε, όπως το γνωρίζαμε και εμείς που σταθήκαμε απέναντι. Το ερώτημα όμως παραμένει αφού το γνώριζε και διαφωνούσε, γιατί το υπέγραψε και αφού το υπέγραψε, γιατί το καταγγέλλει.

 
Παράλογοοοοοοο…..

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο Πρόεδρος                  H Γεν. Γραμματέας

Βάιος Νάκος                  Χαρά Θεοδώρου

Page 1 of 161

Go to top