ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ     ΓΙΑ   ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

Του Σωματείου με την επωνυμία «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ», που εδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Καραγεώργη Σερβίας και αριθμός 2, όπως εκπροσωπείται νόμιμα

ΠΡΟΣ

Την Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ », που εδρεύει ομοίως στην Αθήνα, επί της οδού Αμερικής αριθμός 4, όπως εκπροσωπείται νόμιμα,

για την κατάρτιση και υπογραφή Ειδικής Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα από το άρθρο 3, παρ. 1γ & 5 και το άρθρο 4 του Ν. 1876/90.

Η σύμβαση αυτή θα αναφέρεται ειδικά στους όρους της παροχής τηλεργασίας στην Τράπεζα Πειραιώς, εξειδικεύοντας και συμπληρώνοντας, στη συγκεκριμένη επιχείρηση, τις ρυθμίσεις του νόμου (άρθρο 5 Ν. 3846/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 67 του Ν. 4808/2021), της από 15.5.2025 Κωδικοποιημένης Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των τραπεζοϋπαλλήλων, και σύμφωνα με τα όσα το άρθρο Β4 της από 19.11.2024 ΕΣΣΕ ορίζει.

Κοινοποιείται προς:

  • την Επιθεώρηση Εργασίας
  • την Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδος (Ο.Τ.Ο.Ε.), Βησσαρίωνος 9, Αθήνα.

Σε εξειδίκευση και συμπλήρωση του προαναφερόμενου πλαισίου ρυθμίσεων, προτείνουμε συγκεκριμένους όρους ρύθμισης παροχής της τηλεργασίας στην Τράπεζα Πειραιώς, εστιάζοντας στα παρακάτω θέματα:

  1. βασικό, σταθερό και προβλέψιμο, μικτό σχήμα συνδυασμού ημερών τηλεργασίας και ημερών φυσικής παρουσίας ανά εβδομάδα σε εθελοντική βάση έπειτα από σχετικό αίτημα, με πρόβλεψη τυχόν αναγκαίων εξαιρέσεων για ειδικές περιπτώσεις/κατηγορίες εργαζομένων.
  2. προσδιορισμός των βασικών προϋποθέσεων επιλεξιμότητας για τηλεργασία, των εκάστοτε διαθέσιμων-κατάλληλων θέσεων, καθώς και της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παροχή τηλεργασίας.
  3. διασφάλιση της προτεραιότητας ειδικών κατηγοριών εργαζομένων, μετά από σχετική αίτησή τους για ένταξη σε τηλεργασία (εργαζόμενοι με προβλήματα υγείας, ΑΜΕΑ, με οικογενειακά βάρη, εργαζόμενοι που επηρεάζονται από οργανωτικές αλλαγές ή οικονομοτεχνικούς λόγους ή από διαδικασίες εταιρικών μετασχηματισμών).
  4. προσδιορισμός και παροχή από την Τράπεζα των απαραίτητων τεχνολογικών μέσων (εξοπλισμός, κατάλληλο και ασφαλές λογισμικό, περιφερειακά, εργονομικός εξοπλισμός γραφείου και τεχνολογικής υποδομής) σύμφωνα με τους κανόνες Υγιεινής και Ασφάλειας.
  5. κάλυψη των λειτουργικών δαπανών για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που επωμίζεται ο τηλεργαζόμενος. Το ανωτέρω πρέπει να συνεκτιμηθεί κατά τον προσδιορισμό της μηνιαίας αποζημίωσης τηλεργασίας, η οποία θα χορηγείται αναλογικά με τις ημέρες τηλεργασίας, επιπλέον αυτής που ήδη προβλέπεται ως ελάχιστη με βάση τον ν. 4808/21.  
  6. τήρηση του ωραρίου εργασίας κατά την τηλεργασία σύμφωνα με το άρθρο 38, παρ. 9 της Κωδικοποιημένης Κ.Σ.Σ.Ε. και την τήρηση του δικαιώματος- υποχρέωσης ψηφιακής αποσύνδεσης για όλους, με προσδιορισμό των κατάλληλων τεχνικών και των οργανωτικών μέσων διασφάλισής του από την Τράπεζα.
  7. παρακολούθηση και υποστήριξη της εφαρμογής των ρυθμίσεων του άρθρου 40 της Κωδικοποιημένης Κ.Σ.Σ.Ε. 2025-2027, καθώς και άλλων πρόσθετων όρων της υπό διαπραγμάτευση συμφωνίας, για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων ή ειδικών περιπτώσεων εφαρμογών τηλεργασίας, από ειδική διμερή Επιτροπή, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων μετά από πρόσκληση του αντιπροσωπευτικού σωματείου (ΣΕΤΠ).

Παρατίθεται το σχέδιο όρων της Συλλογικής Συμφωνίας προς διαπραγμάτευση:

Επιχειρησιακή Σύμβαση όρων Τηλεργασίας

Προοίμιο

Με στόχο την ευαισθητοποίηση και κατανόηση των ευκαιριών και προκλήσεων του ψηφιακού μετασχηματισμού της οικονομίας και για τον από κοινού ορισμό ολοκληρωμένου πλαισίου δράσης, τα μέρη καθοδηγούνται και υποστηρίζονται, ώστε να συμφωνήσουν μέτρα και πολιτικές για: α) την θετική ενσωμάτωση των τεχνολογικών καινοτομιών στην οργάνωση της εργασίας, β) την αξιοποίηση των ευκαιριών που δίνονται, γ) την ανάδειξη της γνώσης και της δια βίου μάθησης ως μέσο για την προστασία της απασχόλησης, δ) την ανάπτυξη της παραγωγικότητας των εργαζομένων, ε) την εξισορρόπηση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής, και μια συνολικά ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην ενσωμάτωση και στη χρήση, της ψηφιακής τεχνολογίας στην Τράπεζα Πειραιώς.

Ειδικότερα, το θέμα της εξ’ αποστάσεως εργασίας (εκτός των εγκαταστάσεων της επιχείρησης) αναδεικνύεται ως απότοκο των τεχνολογικών δυνατοτήτων και εξελίξεων που διαμορφώνει νέα δεδομένα οργάνωσης και παροχής της εργασίας για τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις. Το Joint Research Centre (JRC), σε σχετική μελέτη του, έχει προχωρήσει στην κατασκευή δεικτών για τον υπολογισμό των δυνατοτήτων τηλεργασίας για κάθε επάγγελμα-κλάδο. Με βάση την έρευνα αυτή, τα επαγγέλματα του χρηματοπιστωτικού κλάδου έχουν τη μέγιστη θετική συσχέτιση με βάση τα καθήκοντα εργασίας τους στη δυνατότητα εφαρμογής τηλεργασίας.

Με δεδομένα τα προαναφερόμενα και λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή ρύθμισης της τηλεργασίας σύμφωνα με τους όρους του άρθρου 40 της Κωδικοποιημένης Κλαδικής Σ.Σ.Ε. 2025-2027 και επιπλέον των σχετικών προβλέψεων της Επιχειρησιακής Σ.Σ.Ε. μεταξύ Σ.Ε.Τ.Π. - Τράπεζας Πειραιώς 2024-2026, τα συμβαλλόμενα μέρη συμφωνούν στα κάτωθι:

Άρθρο 1: Πεδίο Εφαρμογής

Η παρούσα συμφωνία εξειδικεύει και συμπληρώνει κατά το περιεχόμενό της, την Κωδικοποιημένη Κλαδική ΣΣΕ ΟΤΟΕ-Τραπεζών 2025-2027 (άρθρο 40, παρ. 1-15). Το πεδίο εφαρμογής της αφορά το σύνολο του Προσωπικού στην Τράπεζα Πειραιώς με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας.

Άρθρο 2: Ορισμός τηλεργασίας και καθορισμός χρονικού σχήματος λειτουργίας της

2.1 Για τους σκοπούς της παρούσας, Τηλεργασία θεωρείται, η εξ αποστάσεως παροχή εξαρτημένης εργασίας με τη χρήση Τεχνολογιών Επικοινωνίας και Πληροφορικής, από την οικία του εργαζόμενου, ή από άλλο προσδιορισμένο σταθερό κατά τη διάρκεια της εργασίας τόπο, η οποία θα μπορούσε να παρασχεθεί και εντός των εγκαταστάσεων της Τράπεζας.

Ως εγκαταστάσεις της Τράπεζας νοούνται τόσο η θέση εργασίας, καθαυτή, που απασχολείται ο μισθωτός, όσο και ειδικά διαμορφωμένοι χώροι σε καταστήματα ή κεντρικές υπηρεσίες της Τράπεζας, στους οποίους έχει το δικαίωμα να προσέρχεται ο τηλεργαζόμενος μισθωτός και να παρέχει τις υπηρεσίες του, μέσω του εξοπλισμού που του έχει χορηγήσει η Τράπεζα.

2.2 Η συμφωνία τηλεργασίας θα προβλέπει πάντοτε συνδυασμό ημερών τηλεργασίας και φυσικής παρουσίας σε εγκαταστάσεις της Τράπεζας.

Με σκοπό την διατήρηση της εταιρικής κουλτούρας, της αμφίδρομης επικοινωνίας, του ομαδικού συνεργατικού πνεύματος, ανάμεσα στο Προσωπικό της Τράπεζας και την εξισορρόπηση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής της/του εργαζόμενου, εξαιρουμένων των περιπτώσεων του άρθρου 3.2. της παρούσας, τα προγράμματα τηλεργασίας που εφαρμόζονται, είναι συνδυασμός φυσικής παρουσίας του Προσωπικού στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας, και εργασίμων ημερών τηλεργασίας από την οικία του εργαζόμενου, ή από άλλο προσδιορισμένο τόπο εκτός των εγκαταστάσεων της Τράπεζας Πειραιώς (μικτό σχήμα τηλεργασίας), με ανώτατο όριο τηλεργασίας είτε τις τρεις (3) ημέρες ανά εβδομάδα ή τις δέκα πέντε (15) εργάσιμες ημέρες μηνιαίως.

2.3 Δεν επιτρέπεται η διττή χρήση του παραπάνω χρονικού σχήματος στην ίδια εργάσιμη ημέρα.

2.4 Ο αριθμός της φυσικής παρουσίας σε εγκαταστάσεις της Τράπεζας δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δύο (2) ημέρες εβδομαδιαίως. Τυχόν αποκλίσεις από τον κανόνα αυτό δικαιολογούνται μόνο από ειδικές περιστάσεις, ενώ στη σύμβαση τηλεργασίας θα πρέπει να αποτυπώνονται εγγράφως οι λόγοι που αποκλείουν τη φυσική παρουσία σε εγκαταστάσεις της Τράπεζας για το χρονικό διάστημα της τηλεργασίας. Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι σαφές ότι δεν μπορεί η συμφωνία για τηλεργασία να είναι για αόριστο χρόνο.

2.5 Το μέγιστο ποσοστό των εργαζόμενων που δύναται να απασχολείται μέσω τηλεργασίας ανά εβδομάδα, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) επί του συνόλου του Προσωπικού.

2.6 Εξαίρεση από τον κανόνα του συνδυασμού τηλεργασίας και φυσικής παρουσίας συγκροτείται στις περιπτώσεις που η τηλεργασία επιβάλλεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4.2 της παρούσας.

2.7 Λαμβάνεται μέριμνα ώστε οι νεοπροσλαμβανόμενοι να εξοικειωθούν κατάλληλα με το εργασιακό περιβάλλον και με τις διαδικασίες της Τράπεζας, πριν την ένταξή τους σε πρόγραμμα τηλεργασίας. Για το σκοπό αυτό, δεν θα μπορεί να καταρτιστεί σχετική συμφωνία τηλεργασίας πριν τη συμπλήρωση 12 μηνών υπηρεσίας στην Τράπεζα.

Άρθρο 3: Σύμβαση τηλεργασίας

3.1 Για την παροχή τηλεργασίας απαιτείται «έγγραφη ρητή συμφωνία» υπό την έννοια του άρθρου 40 της κωδικοποιημένης από 15.5.2025 Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των τραπεζοϋπαλλήλων.

Ως τέτοια νοείται και οποιαδήποτε συμφωνία λαμβάνει χώρα είτε εγχάρτως (hardcopy) είτε με χρήση ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ηλεκτρονική υπογραφή εργαζόμενου σε κείμενο σύμβασης).

3.2 Σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζεται και αποδεικνύεται η ορθή και πλήρης ενημέρωση του εργαζόμενου για τους όρους της τηλεργασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, αλλά και των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων της Κλαδικής ΣΣΕ των Τραπεζοϋπαλλήλων και των σχετικών Επιχειρησιακών ΣΣΕ.

 

Άρθρο 4: Οργάνωση και Ένταξη σε πρόγραμμα τηλεργασίας

Με εξαίρεση τις περιπτώσεις διαπιστωμένων κινδύνων για τη δημόσια υγεία του άρθρου 67 παρ. 3 εδ. α) ν. 4808/21, απαιτείται σε κάθε περίπτωση, για την ένταξη σε πρόγραμμα τηλεργασίας, είτε η έγγραφη ρητή συναίνεση/ συμφωνία του εργαζόμενου, σε πρόταση της Τράπεζας για τηλεργασία, είτε η διατύπωση σχετικού έγγραφου αιτήματος από τον εργαζόμενο, για συμμετοχή σε πρόγραμμα τηλεργασίας(έντυπο προς διαμόρφωση).

4.1Πρόγραμμα μικτού σχήματος τηλεργασίας

  • Ο αριθμός ημερών τηλεργασίας είναι εξαρχής καθορισμένος στη συμφωνία μικτού προγράμματος τηλεργασίας, οι δε συγκεκριμένες ημέρες προσδιορίζονται στις αρχές κάθε μήνα για τον επόμενο, σε συνεννόηση του εργαζόμενου με τον άμεσο προϊστάμενό του.
  • Ημέρες τηλεργασίας που συμπίπτουν με αργίες και ημέρες νόμιμης αδείας δεν μεταφέρονται.
  • Η συμφωνία ένταξης μπορεί να ανακληθεί από οποιοδήποτε από τα δύο μέρη / Λύση της συμφωνίας γίνεται με μονομερή δήλωση από οποιοδήποτε από τα δύο μέρη, κατόπιν τήρησης ελάχιστης προθεσμίας προειδοποίησης 15 εργάσιμων ημερών για τον εργαζόμενο και 30 εργάσιμών ημερών για την Τράπεζα.
  • Η μη αποδοχή από τον εργαζόμενο πρότασης της Τράπεζας για μετάβαση σε τηλεργασία/ανανέωση συμφωνίας τηλεργασίας ή η άσκηση από αυτόν του δικαιώματος ανάκλησης τηλεργασίας, δεν επιτρέπεται να οδηγούν σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας, ή σε βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας του εργαζομένου.

4.2 Πρόγραμμα ολικής τηλεργασίας

Για την αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων και αναγκών, προβλέπονται, συγκεκριμένες περιπτώσεις, για τις οποίες μπορεί να εφαρμοστεί κατ’εξαίρεση, με μόνη προϋπόθεση την αίτηση του εργαζόμενου, ολική τηλεργασία (τηλεργασία σε όλες τις εργάσιμες ημέρες).

Οι κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις αυτές είναι:

  1. Περιπτώσεις διαπιστωμένου κινδύνου για τη δημόσια υγεία, βάσει του άρθρου 67 παρ. 3 εδαφ. α) ν. 4808/21, οπότε η τηλεργασία μπορεί να αποφασιστεί μονομερώς από τον εργοδότη, ως έκτακτο και προσωρινό μέτρο για τη συνέχιση της δραστηριότητας της επιχείρησης και την προστασία των εργαζομένων. Στις περιπτώσεις αυτές μπορεί να εφαρμοστεί, κατ’ εξαίρεση, τηλεργασία μέχρι και για όλες τις εργάσιμες ημέρες. ‘Όταν αρθεί ο κατά τα ανωτέρω κίνδυνος, ο εργαζόμενος επανέρχεται αυτοδίκαια στη θέση εργασίας του στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης ή στο προηγούμενα συμφωνημένο σχήμα μερικής τηλεργασίας.
  2. Εργαζόμενοι της περίπτωσης β) παρ. 3 άρθρου 67 ν. 4808/21, οι οποίοι ζητούν μετάβαση σε τηλεργασία λόγω τεκμηριωμένου κινδύνου της υγείας τους που μπορεί να αποφευχθεί εάν εργάζονται από απόσταση και για όσο αυτός ο κίνδυνος διαρκεί.
  3. Εργαζόμενοι οι οποίοι επηρεάζονται από οργανωτικές αλλαγές ή οικονομοτεχνικούς λόγους ή από διαδικασίες εταιρικών μετασχηματισμών, τοποθετούνται κατόπιν αίτησής τους, σύμφωνα με το άρθρο 5β και 5δ, σε πρόγραμμα ολικής τηλεργασίας, και μέχρι την ένταξή τους σε νέα καθήκοντα εργασίας στην Τράπεζα, ενώ μεσολαβούν χρονικά κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα επανακατάρτισης και αναβάθμισης δεξιοτήτων του εργαζόμενου που υλοποιούνται με ευθύνη της.
  4. Με αίτησή τους και σύμφωνα με το άρθρο 5β και 5δ, εργαζόμενοι ΑΜΕΑ 67% και άνω, εργαζόμενοι με τέκνα ή συζύγους ΑΜΕΑ 67% και άνω, εργαζόμενοι που έχουν οριστεί δικαστικοί συμπαραστάτες έτερου προσώπου με δικαστική απόφαση.
  5. Πέραν των προβλεπόμενων στη διάταξη του αρ. 5 παρ. 3 του ν. 3846/2010, όπως ισχύει, εργαζόμενοι που έχουν ήδη πιστοποίηση αναπηρίας από ΚΕΠΑ, με ποσοστό άνω του 50%, κατόπιν αιτήσεως τους με την παράλληλη αποστολή στον Ιατρό Εργασίας του πιστοποιητικού ΚΕΠΑ, χωρίς να απαιτείται γνωμάτευση της Υγειονομικής Επιτροπής του αρ. 54 του ν. 4488/2017 και τη διαδικασία του αρ. 3 της ΚΥΑ.

Η συμφωνία ένταξης σε πρόγραμμα ολικής τηλεργασίας μπορεί να ανακληθεί με αίτηση του εργαζόμενου/ να λυθεί με μονομερή δήλωση του εργαζομένου και μόνο, κατόπιν τήρησης ελάχιστης προθεσμίας προειδοποίησης 60 ημερών. Η άσκηση από τον εργαζόμενο του δικαιώματος ανάκλησης ολικής τηλεργασίας, δεν επιτρέπεται να οδηγεί σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας, ή σε βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας του εργαζομένου. Ειδικά για την περίπτωση 4.2.iii η ανάκληση της τηλεργασίας από τον εργαζόμενο θα του επιτρέπει την μετακίνηση σε νέο τμήμα ή υπηρεσία ή κατάστημα του τόπου κατοικίας του, κατά απόλυτη προτεραιότητα, στην περίπτωση που υπάρχει διαθέσιμη θέση εργασίας.

Άρθρο 5: Διαδικασία αρχικής ένταξης & αίτησης επιλογής για τηλεργασία.

Για την αρχική λειτουργία και εφαρμογή της παρούσας συμφωνίας θα ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:

  • Ανακοίνωση απόφασης της Τράπεζας για την λειτουργία προγράμματος μικτού σχήματος τηλεργασίας, για συγκεκριμένα τμήματα ή διευθύνσεις και έναρξη υποβολής οικειοθελών αιτήσεων από το Προσωπικό με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα έναρξης λειτουργίας του σχήματος.
  • Ακολούθως, οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα σε διάστημα τριών μηνών κι εντεύθεν, να υποβάλλουν τις οικειοθελείς αιτήσεις τους για προσχώρηση σε οποιοδήποτε σχήμα τηλεργασίας, σε υφιστάμενα ή σε νέα καθήκοντα εργασίας στην Τράπεζα.

Σε κάθε περίπτωση, για την εφαρμογή της παρούσας ΣΣΕ, διενεργείται περιοδική καταγραφή και τακτική ενημέρωση όλων των εργαζόμενων κάθε τομέα/υπηρεσίας της Τράπεζας για τις εκάστοτε διαθέσιμες θέσεις μερικής ή και ολικής τηλεργασίας και τα αντίστοιχα προγράμματα, προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις, εφόσον το επιθυμούν.

α) Κριτήρια Επιλεξιμότητας

Προτεραιότητα αποδίδεται σε αιτήσεις από εργαζόμενους:

  • για όσους ήδη εργάζονται σε καθεστώς τηλεργασίας, για τους οποίους η εργασία με φυσική παρουσία δημιουργεί κινδύνους για την υγεία τους (4.2.2) και για όσο χρόνο οι κίνδυνοι αυτοί διαρκούν. (άρθρο 67 παρ. 3 εδαφ’. β’ ν. 4808/21)
  • εργαζόμενοι ΑΜΕΑ ή εργαζόμενοι με τέκνα ή συζύγους ΑΜΕΑ 67% και άνω,
  • γονείς με τέκνα ηλικίας μέχρι δώδεκα ετών, μονογονείς, φροντιστές κατά την έννοια των άρθρων 26 & 31 Ν.4808/21.

β) Διαδικασία Υποβολής αίτησης:

Αποστολή με e-mail συμπληρωμένης από τον εργαζόμενο, ειδικής φόρμας στον άμεσο προϊστάμενο, με κοινοποίηση στο H.R.

γ) Αξιολόγηση αίτησης

Μέσα σε 15 ημέρες από την αίτηση, γίνεται συνάντηση αιτούντος-άμεσου προϊσταμένου και στελέχους H.R για την εξέταση της δυνατότητας εφαρμογής μερικής-μικτού σχήματος τηλεργασίας. Αιτιολογημένη απάντηση στο αίτημα του εργαζόμενου το αργότερο σε 7 ημέρες από τη σύσκεψη.

δ) Έγκριση

H Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού ενημερώνει εγγράφως για την έγκριση τον εργαζόμενο.

ε) Απόρριψη

Σε περίπτωση απόρριψης, η οποία οφείλει σε κάθε περίπτωση να είναι αιτιολογημένη, ειδικά δε για περιπτώσεις εργαζομένων με προτεραιότητα κατά τα ανωτέρω, κοινοποιείται εγγράφως στον αιτούντα το αργότερο εντός 7 ημερών από την αίτηση.

Εάν διαφωνεί με την απόρριψη, ο εργαζόμενος έχει δικαίωμα να ζητήσει επανεξέταση του αιτήματός του από την Επιτροπή παρακολούθησης Εφαρμογών Τηλεργασίας του άρθρου 14 της παρούσας.

Εάν πάψουν να συντρέχουν οι λόγοι απόρριψης, ο εργαζόμενος έχει δικαίωμα υποβολής νέας αίτησης.

Άρθρο 6: Όροι εργασίας – Παροχές

6.1 Οι όροι εργασίας του τηλεργαζόμενου παραμένουν οι ίδιοι, με μόνη διαφοροποίηση του τόπου παροχής εργασίας, ενώ καμία απολύτως διάκριση δεν μπορεί να υφίσταται σε σχέση με τους μισθωτούς που παρέχουν τις υπηρεσίες τους στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας.

6.2 Εξακολουθεί και εφαρμόζεται το ίδιο ωράριο εργασίας, ενώ σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι όροι της Κλαδικής ΣΣΕ των Τραπεζοϋπαλλήλων και τυχόν επιχειρησιακές ρυθμίσεις.

6.3 Ως κύριος τόπος παροχής της τηλεργασίας ορίζεται η κύρια κατοικία του εργαζόμενου. Ο εργαζόμενος μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες του και από δευτερεύουσα κατοικία, την οποία υποχρεούται να γνωστοποιεί τουλάχιστον 1 ημέρα πριν τη σχετική μεταβολή.

6.4 Για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών που συνδέονται με την τηλεργασία (διάθεση ιδιωτικού χώρου ως χώρου εργασίας, κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, θέρμανσης-ψύξης, δαπάνες τηλεπικοινωνιών κ.λ.π) η Τράπεζα καταβάλλει στον τηλεργαζόμενο αποζημίωση:

- Για χρήση του οικιακού χώρου, ποσού 35 ευρώ μηνιαίως.

- Για κάλυψη κόστους επικοινωνιών, ποσού 15 ευρώ μηνιαίως.

Με την αποζημίωση, συμψηφίζονται οι ελάχιστες προβλεπόμενες από την οικεία Υ.Α. δαπάνες κάλυψης για διάθεση ιδιωτικού χώρου και κόστους τηλεπικοινωνιών κατά τη διάρκεια τηλεργασίας.

6.5. Η εν λόγω αποζημίωση αντιστοιχεί σε 22 ημέρες τηλεργασίας ανά μήνα, καταβάλλεται δε στον εργαζόμενο κατ’ αναλογία των ημερών τηλεργασίας που πραγματοποιήθηκαν μηνιαίως. Σε περίπτωση που η τηλεργασία παρασχεθεί για λιγότερες από 22 ημέρες ανά μήνα, τότε, θα καταβάλλεται στον εργαζόμενο το 1/22 των δαπανών ανά ημέρα τηλεργασίας.

6.6. Η εν λόγω αποζημίωση δεν αποτελεί αποδοχές, δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε φόρο ή τέλος, ούτε συμψηφίζεται με τυχόν υπέρτερες των νόμιμων αποδοχές και αποτυπώνεται πληροφοριακά στα σχετικά εκκαθαριστικά μισθοδοσίας για τον κάθε εργαζόμενο.

Άρθρο 7. Μέσα και εξοπλισμός εργασίας που παρέχονται από την Τράπεζα.

7.1. Προκειμένου να εξασφαλίζεται το ίδιο επίπεδο προστασίας της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, με αυτό της φυσικής παρουσίας σε εγκατάσταση της Τράπεζας, κατά περίπτωση και μετά από σχετικό αίτημα του μισθωτού, η Τράπεζα χορηγεί:

1. Κεντρική μονάδα Η/Υ, οθόνη διαστάσεων τουλάχιστον 17 ιντσών ή ίδια σε μέγεθος και αντίστοιχων προδιαγραφών με αυτές που υπάρχουν στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας, εξωτερικό-αυτόνομο πληκτρολόγιο και ποντίκι υπολογιστή, ακουστικά και κάμερα.

ή εναλλακτικά Laptop, με διαστάσεις οθόνης τουλάχιστον 17 ιντσών ή ίδια σε μέγεθος και αντίστοιχων προδιαγραφών με αυτές που υπάρχουν στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας , συνοδευόμενο με κατάλληλη εργονομική βάση ανύψωσης του, εξωτερικό πληκτρολόγιο και ποντίκι υπολογιστή και με τη συνοδεία, σε κάθε ανωτέρω περίπτωση, τυχόν άλλων απαραίτητων για την εργασία του Προσωπικού, περιφερειακά ή τηλεπικοινωνιακά υλικά.

2. Εργονομικό γραφείο κατάλληλων διαστάσεων για όσους εργαζόμενους εργάζονται με ολική τηλεργασία

3. Εργονομική καρέκλα εργασίας με ρυθμιζόμενη καθ΄ύψος ανύψωση, εφόσον αυτό απαιτείται από τη θέση εργασίας, ίδια ή αντίστοιχων προδιαγραφών με αυτές που υπάρχουν στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας.

4. Εργονομική βάση για τον υπολογιστή ή το πληκτρολόγιο.

7.2. Τράπεζα αναλαμβάνει τη συντήρηση/αντικατάσταση του εν λόγω εξοπλισμού και την ασφάλεια επικοινωνίας των συστημάτων και των δεδομένων διακίνησης, καθώς και την παροχή τυχόν αναγκαίων, ανάλογα με τη φύση της εργασίας, αναλώσιμων υλικών.

7.3. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και οι Επιτροπές ΥΑΕ συναντώνται ανά τρίμηνο με τους εκπροσώπους της διοίκησης της Τράπεζας, με σκοπό την ενημέρωση και διαβούλευση για τα ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας της τηλεργασίας, σε σχέση με τον χορηγούμενο εξοπλισμό.

Άρθρο 8- Δικαίωμα αποσύνδεσης και μέσα διασφάλισής του.

8.1. Το δικαίωμα αποσύνδεσης του εργαζόμενου από ψηφιακά μέσα επικοινωνίας και διασύνδεσης, όπως αυτό προσδιορίζεται τόσο από τη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 10 του Ν. 3846/2010, όσο και από το άρθρο 40 της κωδικοποιημένης από 15.5.2025 Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των τραπεζοϋπαλλήλων, εξασφαλίζεται με την υποχρέωση της Τράπεζας να παράσχει στον εργαζόμενο κάθε τεχνικό εργαλείο, με το οποίο μπορεί να επιτευχθεί τεχνική αποσύνδεση από κάθε μορφής ψηφιακή επικοινωνία.

Ο εργαζόμενος με όποιο σχήμα τηλεργασίας ή και μόνο φυσική παρουσία, μετά το πέρας του συμβατικού ωραρίου εργασίας, έχει δικαίωμα στην ψηφιακή αποσύνδεση από τα τεχνικά μέσα παροχής της εργασίας του και της ηλεκτρονικής επικοινωνίας του, και η Τράπεζα Πειραιώς αντίστοιχη υποχρέωση να διασφαλίσει την απρόσκοπτη αποσύνδεσή του.

Το δικαίωμα/ υποχρέωση αποσύνδεσης συνίσταται:

Α. Στο δικαίωμα του τηλεργαζομένου ή του μη τηλεργαζόμενου, να απέχει πλήρως από την παροχή της εργασίας του με οποιονδήποτε τρόπο (ιδίως να μην επικοινωνεί ψηφιακώς και να μην απαντά σε τηλεφωνήματα, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και σε οποιασδήποτε μορφής επικοινωνία) εκτός και μόνο του ωραρίου εργασίας του και κατά τη διάρκεια των κάθε είδους αδειών του.

Β. Στην υποχρέωση της Τράπεζας Πειραιώς να διασφαλίσει τα προαναφερόμενα στο εδάφιο Α.

8.2. Η άσκηση του δικαιώματος αποσύνδεσης εκ μέρους του εργαζόμενου δεν έχει κανενός είδους επίπτωση στην υπηρεσιακή του κατάσταση και εξέλιξη.

8.3. Ο εργαζόμενος και η Τράπεζα υποχρεούνται, με το πέρας του ωραρίου εργασίας του, να προβούν στην ακόλουθη διαδικασία αποσύνδεσης:

Ειδικότερα, ως τεχνικά και οργανωτικά μέσα αποσύνδεσης του εργαζόμενου, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών πλατφορμών συνεργασίας και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ορίζονται τα εξής:

  •     Αποσύνδεση επικοινωνίας από τα πληροφοριακά-λειτουργικά συστήματα και ψηφιακές εφαρμογές της Τράπεζας (logoff) μετά τη λήξη του ωραρίου εργασίας,
  •       Ενεργοποίηση ψηφιακής ένδειξης για τον κάθε εργαζόμενο «εκτός σύνδεσης» ή «απών»
  •        Αυστηρός προγραμματισμός αποστολής / λήψης υπηρεσιακών μηνυμάτων εντός χρόνου εργασίας, πλην περιπτώσεων ανωτέρας βίας
  • -       Προγραμματισμός αυτόματων απαντήσεων, κατά τις περιόδους απουσίας με αναφορά στις ημερομηνίες κατά τις οποίες ο εκάστοτε εργαζόμενος δεν θα είναι διαθέσιμος και με παράλληλο προσδιορισμό του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των στοιχείων επικοινωνίας του αντικαταστάτη του για τις περιόδους αυτές

Προς περαιτέρω διευκόλυνση και εξασφάλιση της άσκησης εκ μέρους του εργαζόμενου του δικαιώματος αποσύνδεσης και εκ μέρους της Τράπεζας της υποχρέωσης αποσύνδεσης, τα μέρη συμφωνούν στα εξής:

-      Στην αποφυγή προσκλήσεων εργαζόμενων για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, συσκέψεις, τηλεδιασκέψεις, παρουσιάσεις, ενημέρωση κλπ, εκτός του συμβατικού ωραρίου τους, καθώς και στον έγκαιρο προγραμματισμό των ανωτέρω δραστηριοτήτων, ώστε ο εργαζόμενος να μπορεί να προγραμματίσει το χρόνο εργασίας του

-     Στην αναγραφή στις σχετικές προσκλήσεις της ώρας έναρξης και λήξης και αποστολή όλων των προς συζήτηση υλικών, ώστε να υπάρχει έγκαιρη προετοιμασία

-    Στην υπενθύμιση από την Τράπεζα (μέσω του αρμοδίου Προϊσταμένου ή της αρμόδιας μονάδας Ανθρωπίνου Δυναμικού ή με ηλεκτρονικά μέσα ειδοποίησης) στον τηλεργαζόμενο του χρόνου έναρξης και λήξης του ωραρίου εργασίας, καθώς και του δικαιώματος αποσύνδεσης μετά τη λήξη του ωραρίου ή του χρόνου εγκεκριμένης υπερεργασίας ή υπερωρίας.

- Στο σχεδιασμό και υλοποίηση ειδικών δράσεων για την κατάρτιση και την ευαισθητοποίηση του συνόλου των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσεως και επιπέδου διευθυντικών στελεχών , σχετικά με τη λογική χρήση των τεχνολογικών εργαλείων, στο πλαίσιο της υποχρέωσης και της Τράπεζας για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποσύνδεσης.

Άρθρο 9. Άδειες, αργίες, διευκολύνσεις.

9.1. Ισχύουν όπως ακριβώς και για τους συγκρίσιμους εργαζόμενους με πλήρη φυσική παρουσία στην Τράπεζα.

9.2. Απαγορεύεται η τηλεργασία κατά τη διάρκεια, αργιών, αναρρωτικών και λοιπών νομίμων αδειών, καθώς και σε περίπτωση μειωμένου ωραρίου εργασίας, ως τη συμπλήρωση του κανονικού ημερήσιου χρονικού ορίου.

Άρθρο 10. Λειτουργία συστημάτων

Σε περίπτωση βλάβης, διακοπής λειτουργίας του συστήματος ή άλλης διακοπής, οφειλόμενης σε τυχαίους παράγοντες και όχι στον τηλεργαζόμενο, αυτός δεν έχει ευθύνη αναπλήρωσης ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή συνέπεια.

Εάν σημειωθεί βλάβη που συνεπάγεται διακοπή λειτουργίας/σύνδεσης μεγαλύτερη των 24 ωρών, η Τράπεζα δικαιούται να ζητήσει από τον τηλεργαζόμενο να επιστρέψει την αμέσως επόμενη ημέρα στο γραφείο του, στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας.

Άρθρο 11. Πρόληψη εργασιακών κινδύνων.

Ο τηλεργαζόμενος εφαρμόζει τις ισχύουσες διατάξεις για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία με την τεχνική και την υλική συνδρομή, καθώς και με τις κατάλληλες οδηγίες του εργοδότη, που παραμένει υπόχρεος για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία.

Η Τράπεζα, εκπρόσωποί της, καθώς και αρμόδιες ελεγκτικές αρχές μπορούν να ελέγχουν με επιτόπια επίσκεψη την καταλληλότητα και την ασφάλεια του χώρου εργασίας, καθώς και την ομαλή λειτουργία/συντήρηση του παρεχόμενου εξοπλισμού, μετά από έγκαιρη προειδοποίηση τουλάχιστον 48 ωρών και συναίνεση του εργαζόμενου. Εάν ο τελευταίος το ζητήσει, μπορεί κατά τις επισκέψεις αυτές να παρίσταται συνδικαλιστικός εκπρόσωπος.

Άρθρο 12. Εκπαίδευση και επαγγελματική εξέλιξη των τηλεργαζόμενων.

Η Τράπεζα διαμορφώνει και υλοποιεί προγράμματα κατάρτισης με διασφάλιση της ισότιμης και απρόσκοπτης συμμετοχής των τηλεργαζομένων εντός του χρόνου εργασίας τους. Διασφαλίζεται πλήρης και ισότιμη υπηρεσιακή εξέλιξη για τους τηλεργαζόμενους, όπως ακριβώς ισχύει και για τους συγκρίσιμους εργαζόμενους με πλήρη φυσική παρουσία.

Άρθρο 13. Εμπιστευτικότητα και εχεμύθεια.

Η Τράπεζα μεριμνά για την ασφάλεια των δεδομένων, του παρεχόμενου λογισμικού και των υπηρεσιακών συνδέσεων.

Ο εργαζόμενος υποχρεούται να συμμορφώνεται με τις εκάστοτε οδηγίες της για την προστασία των δεδομένων της ίδιας και των πελατών της.

Ιδιαίτερα οφείλει να τηρεί εχεμύθεια και να μεριμνά ώστε κανείς μη εξουσιοδοτημένος τρίτος στην κατοικία του να μην έχει πρόσβαση σε υπηρεσιακά δεδομένα, έγγραφα και πληροφορίες.

Άρθρο 14. Πληροφόρηση συλλογικής εκπροσώπησης - Επιτροπή παρακολούθησης εφαρμογών Τηλεργασίας.

14.1 Πέραν των ζητημάτων που αφορούν στην υγιεινή και την ασφάλεια, όπως αναφέρονται στην παράγραφο 7.3 της παρούσας, η Τράπεζα θα ενημερώνει τους εκπροσώπους των εργαζομένων ανά τρίμηνο ή κατόπιν αιτήματος τους, για τις συνθήκες, τα προγράμματα και τις πολιτικές εφαρμογής τηλεργασίας, τα τυχόν εφαρμοζόμενα τεχνικά μέσα ελέγχου απόδοσης της τηλεργασίας, καθώς και για τυχόν παράπονα ή προβλήματα κατά την εφαρμογή τους, και θα διαβουλεύεται με αυτούς κατά τη διαμόρφωση και τροποποίηση των σχετικών πολιτικών.

14.2. Συγκροτείται Επιτροπή παρακολούθησης των εφαρμογών τηλεργασίας στην Τράπεζα, αποτελούμενη από 3 εκπροσώπους της Διοίκησης και 2 του πλέον αντιπροσωπευτικού Συλλόγου, με σκοπό:

  • την τακτική ενημέρωση για τις συνθήκες, τα προγράμματα και τις πολιτικές εφαρμογής τηλεργασίας και ιδίως για τον συνολικό αριθμό αιτήσεων και των αντίστοιχων εγκρίσεων/απορρίψεων ανά εφαρμοζόμενο πρόγραμμα τηλεργασίας, με ειδική αναφορά στις κατηγορίες με προτεραιότητα,
  • την ορθή εφαρμογή της παρούσας συμφωνίας και των συναφών πολιτικών,
  • την εξέταση τυχόν παραπόνων ή προβλημάτων κατά την εφαρμογή.
  • την εισήγηση τυχόν αναγκαίων τροποποιήσεων της παρούσας ή/και συναφών πολιτικών.

Άρθρο 15. Συνδικαλιστικά δικαιώματα

Κατά το διάστημα παροχής τηλεργασίας, εξασφαλίζεται η ανεμπόδιστη άσκηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων στους τηλεργαζόμενους, ενώ για το σκοπό αυτό μπορεί να γίνεται χρήση του χορηγούμενου εξοπλισμού και εκτός του χρόνου εργασίας.

Άρθρο 16. Προστασία προσωπικών δεδομένων

Για την προστασία της ιδιωτικής ζωής του τηλεργαζομένου, η Τράπεζα συμμορφώνεται με το πλαίσιο προστασίας των δεδομένων προσωπικού́ χαρακτήρα και με τις συστάσεις του Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) και ο εργαζόμενος υποχρεούται να συμμορφώνεται με τις σχετικές οδηγίες του εργοδότη.

Σε κάθε περίπτωση, η οποιαδήποτε επικοινωνία απαιτεί τη χρήση κάμερας (webcam) θα πραγματοποιείται με τη χρήση φίλτρου που θα δείχνει μόνο το πρόσωπο του εργαζόμενου και θα αποκρύπτει το οικιακό περιβάλλον του.

Η καταγραφή των τηλεδιασκέψεων πρέπει να αποφεύγεται. Σε κάθε περίπτωση, η Τράπεζα υποχρεούται να ενημερώνει προηγουμένως τον υπάλληλο για τους σκοπούς της καταγραφής, να λαμβάνει την προηγούμενη συγκατάθεσή του και να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Άρθρο 17. Τροποποίηση

Η παρούσα τροποποιείται με νέα επιχειρησιακή συμφωνία μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών και ισχύει για όλο το χρονικό διάστημα μέχρι την υπογραφή νέας σχετικής Ε.Σ.Σ.Ε.

Η Διοίκηση του σωματείου μας επιφυλάσσεται να αναπτύξει και προφορικά τα παραπάνω θέματα κατά τις μεταξύ μας διαπραγματεύσεις, καθώς και να συζητήσει μαζί σας τις αντιπροτάσεις σας και τα στοιχεία τεκμηρίωσης που θα κριθούν απαραίτητα για τη διαμόρφωση τελικής γνώμης και τα οποία σας καλούμε δυνάμει του άρθρου 4 Ν. 1876/90, να μας προσκομίσετε.      

Σας γνωρίζουμε ότι με απόφαση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας, από την πλευρά του σωματείου μας εξουσιοδοτημένοι για διαπραγματεύσεις είναι οι :

1. Νάκος Βάιος Πρόεδρος ΣΕΤΠ

2. Θεοδώρου Χαρίκλεια     Γενική Γραμματέας ΣΕΤΠ

3. ΑδαμόπουλοςΠαναγιώτης Πρόεδρος ΣΕΤΑΠ

4. Αδάμος Ιωάννης Γενικός Γραμματέας ΣΕΤΑΠ

5. Πολύζος Θεοφάνης Πρόεδρος ΣΥΓΤΕ

6. Τσιμρόγλου Αβραάμ Πρόεδρος ΕΣΕΤΠ

Στις διαπραγματεύσεις αυτές θα μπορούν να παρίστανται και ειδικοί σύμβουλοί μας, για θέματα της αρμοδιότητάς τους.

Μετά από τα ανωτέρω και με την πεποίθηση ότι μία νέα ρύθμιση που θα ικανοποιήσει τα μέλη μας θα συμβάλει στην επίτευξη εργασιακής ειρήνης και στην παραπέρα οικονομική άνοδο της Τράπεζας κατά τη διάρκεια της ισχύος της, σας καλούμε, σύμφωνα με τα οριζόμενα από το άρθρο 4 Ν. 1876/90, να ορίσετε τους εκπροσώπους σας και να προσέλθετε για την πρώτη συνάντηση των απευθείας διαπραγματεύσεων στα Γραφεία του Συλλόγου μας, Καραγεώργη Σερβίας 2 ημέρα Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025 και ώρα 11πμ.

Παρακαλούμε οι εκπρόσωποί σας να θέσουν στη διάθεσή μας και κάθε οικονομικό ή άλλο δεδομένο που θα διευκολύνει το μεταξύ μας συστηματικό και τεκμηριωμένο διάλογο.

              

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παρακαλείται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα σε όσους απευθύνεται, συγκεκριμένα προς την Διεύθυνση Ανθρωπίνου δυναμικού της Τράπεζας Πειραιώς, οδός Πανεπιστημίου αριθμός 31 υπόψη κ. Γεωργόπουλου για να λάβουν γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες.

Αθήνα, 4 Ιουλίου 2025

Για το Σύλλογο Εργαζομένων Τράπεζας Πειραιώς

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Βάιος Νάκος                   Χαρίκλεια Θεοδώρου

Go to top