- Details
-
Published: 01 October 2018
Ανακοίνωση Νο 40
Συνάδελφοι,
Την Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωποι του Συλλόγου μας συναντήθηκαν με τον Ανώτερο Γενικό Διευθυντή Δικτύου κύριο Κουτεντάκη. Σκοπός της συνάντησης ήταν να επισημανθούν και να συζητηθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι, αλλά και να προταθούν από την πλευρά μας λύσεις, όπως οι ίδιοι οι συνάδελφοι μας εξέφρασαν σε συναντήσεις και επισκέψεις μας στα καταστήματα.
Η σειρά των θεμάτων που συζητήθηκαν, ήταν:
- Το θέμα του ωραρίου, τα προβλήματα που παρατηρούνται και η πιστή εφαρμογή του, έπειτα από την εφαρμογή της διαδικασίας του «ΕΡΓΑΝΗ», καθώς και τον αντίκτυπο που αυτό έχει στην καθημερινή λειτουργία των καταστημάτων. Επισημάναμε καθημερινά φαινόμενα, που σύντομα πρέπει να εκλείψουν, όπως, η απαράδεκτη απαίτηση κάποιων να ζητείται η παρουσία των συναδέλφων στα καταστήματα νωρίτερα από την έναρξη του ωραρίου, ή το να ζητείται από τους πελάτες προς το τέλος του ωραρίου λειτουργίας για το κοινό να αποχωρούν, χωρίς να εξυπηρετηθούν, αλλά και το να υπάρχει αυξημένος κίνδυνος λάθους, λόγω της επιτάχυνσης της διαδικασίας κλεισίματος και ειδικότερα τις ημέρες με ένταση εργασιών. Τονίσαμε ότι το ωράριο είναι διαχρονικά θεσμοθετημένο και πρέπει η υπερωριακή απασχόληση να αποζημιώνεται όπου και όταν αυτή πραγματοποιείται, ανεξάρτητα από την εφαρμογή του «ΕΡΓΑΝΗ».
- Το θέμα της συνεχούς μείωσης του αριθμού των καταστημάτων, της αύξησης του όγκου εργασιών και του παράλληλου φαινομένου της υποστελέχωσης. Σεβόμενοι την απόφαση της Τράπεζας να στρέψει το πελατειακό της κοινό προς την ηλεκτρονική τραπεζική, ζητήσαμε να υπάρχει η απαραίτητη ευελιξία στην λειτουργία επιπλέον ταμείων, όπου και όποτε αυτό απαιτείται, ώστε να ολοκληρώνονται οι ταμειακές εργασίες για τους πελάτες εντός του θεσμοθετημένου ωραρίου συναλλαγών. Ακόμα η στελέχωση των καταστημάτων θα πρέπει να γίνεται με κριτήριο τον όγκο των εργασιών.
- Το θέμα της αντιστοίχισης των αμοιβών και των ευθυνών. Η ανάληψη ευθυνών πρέπει να ακολουθείται και από την παράλληλη αύξηση των αποδοχών, ώστε οι συνάδελφοι να παρακινούνται προς την κατεύθυνση αυτή και παράλληλα να εξαλειφθεί το φαινόμενο άρνησης συναδέλφων για ανάληψη ευθύνης, καθώς και το αίσθημα αδικίας που δημιουργείται.
- Το θέμα της έγκαιρης γνωστοποίησης των μετακινήσεων των συναδέλφων, ώστε να αποδίδεται επαρκής χρόνος να κλείνουν τυχόν εκκρεμότητες τους και έγκαιρα να γνωρίζουν που θα μετατεθούν. Ζητήθηκε ο χρόνος αυτός να είναι τουλάχιστον 15 ημέρες. Παράλληλα ζητήσαμε να καταβάλλονται τα οδοιπορικά όπως ορίζεται στη σχετική εγκύκλιο της Τράπεζας.
- Την ανάγκη σταδιακής «στροφής» του Δικτύου στα τραπεζικά προϊόντα, σε αντιδιαστολή με τα ασφαλιστικά. Δυστυχώς, τα χρόνια της κρίσης, αλλά και προγενέστερα, παρατηρείται το φαινόμενο τα ασφαλιστικά προϊόντα να έχουν μεγαλύτερο ειδικό βάρος στην επιτυχία των στόχων του καταστήματος από ό,τι τα τραπεζικά και να έχουν γίνει ένα πεδίο έντονου ανταγωνισμού στο Δίκτυο. Τονίσαμε την ανάγκη επιστροφής στην λιανική τραπεζική, που όπως και ο κος Κουτεντάκης είπε, είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.
- Το σημαντικό θέμα των συμπεριφορών ανώτερων στελεχών ως προς το προσωπικό. Η συναδελφική συμπεριφορά αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τη λειτουργία της Τράπεζας. Τόσο από την πλευρά μας, όσο και από τον κο Κουτεντάκη, τονίστηκε η ανάγκη να εκλείψουν απρεπείς και μειωτικές συμπεριφορές και προς αυτή την κατεύθυνση θα υπάρχει στο εξής, μεταξύ μας συνεργασία και ενημέρωση.
Συνάδελφοι,
Πέρα από την καταγραφή των προβλημάτων, πέρα από την κατάθεση προτάσεων για την επίλυσή τους, υπάρχει η διαρκής ανάγκη να είμαστε όλοι μαζί. Να προσπαθούμε διαρκώς να βελτιώνουμε την εργασιακή μας καθημερινότητα, αλλά και την ποιότητα της δουλειάς μας. Υπάρχει πάνω από όλα η ανάγκη να ξεφύγουμε από το φόβο και την ανασφάλεια και να κοιτάξουμε μπροστά, αισιόδοξα και ανθρώπινα. Έχουμε διαχρονικά θεσμοθετημένα δικαιώματα, έχουμε το Σύλλογό μας να τα προασπίζει. Είμαστε όλοι μαζί.
Για το Δ.Σ του Σ.Ε.Τ.Π.
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Γιάννης Κάκκας Στέλιος Μουλακάκης