logo setp setap

 

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ    
                                                                                                                                             

Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2025

Πυξίδα – Ζητήματα που προβληματίζουν
και πρέπει να διερευνηθούν – Μέρος 2ο


πυξιδα 2

Συνάδελφοι,

Σε συνέχεια της κοινής ανακοίνωσης των δύο μεγαλύτερων Συλλόγων ΣΕΤΠ και ΣΕΤΑΠ στις 29/9/25 ,πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τους Ανώτερους Γενικούς Διευθυντές, κ. Β.  Κουτεντάκη  και κ. Γ. Γεωργόπουλο.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν κυρίως τα θέματα που αναδείξαμε στην ανακοίνωση μας καθώς και πρόσθετα, επιμέρους ζητήματα  της πυξίδας και εκτιμούμε ότι αποτέλεσε την αφετηρία μίας αμφίδρομης επικοινωνίας με κοινή παραδοχή την  υιοθέτηση και εφαρμογή  λύσεων που θα απαντούν επαρκώς στα υφιστάμενα καταγεγραμμένα  προβλήματα. 

Πιο συγκεκριμένα:

1.Δείκτης επιτοκίου καταθέσεων (9 % επί του συνόλου)

Όπως είχαμε αναλύσει, υπολογίζεται μόνο η μεταβολή προς τα κάτω του μέσου επιτοκίου και όχι το μέσο επιτόκιο καταθέσεων.

Αυτό τεχνικά σημαίνει ότι ένα κατάστημα με ήδη χαμηλό μέσο επιτόκιο αν δεν το μειώσει  περαιτέρω, θα μηδενιστεί ακόμα και αν έχει το χαμηλότερο μέσο επιτόκιο από όλα τα καταστήματα του δικτύου.
Το παράδοξο με τον συγκεκριμένο δείκτη είναι ότι κατάστημα που έχει επιτύχει και διατηρεί διαχρονικά χαμηλό επιτόκιο να «τιμωρείται» αντί να επιβραβεύεται.

Συμφώνησαν ότι θα πρέπει να γίνει μία επαναπροσέγγιση του θέματος από την πλευρά τους  και δεσμεύτηκαν να εξετάσουν και να απαντήσουν στην πρότασή μας  για τη μείωση του ποσοστού βαρύτητας του συγκεκριμένου δείκτη στο σύνολο της Πυξίδας και την προσμέτρηση  του προγενέστερου χαμηλού μέσου επιτοκίου καταθέσεων σε συνάρτηση με το γενικό μέσο επιτόκιο καταθέσεων της Τράπεζας.

2. Δείκτης NPS (βαθμός ικανοποίησης πελάτη από την εξυπηρέτηση που έλαβε – 6% επί του συνόλου)

Η παραδοχή  ότι, όντως,  κεντρικές επιλογές επηρεάζουν και διαμορφώνουν σε σημαντικό βαθμό τους  δείκτες  από τις έρευνες ικανοποίησης πελατών αποτέλεσε την αφετηρία της συζήτησης.

Αναλύθηκε εκτεταμένα ο τρόπος που λειτουργεί ο δείκτης, ο οποίος αποτελεί συμμόρφωση προς σχετική οδηγία των εποπτικών αρχών. Συζητήθηκε ο τρόπος διεξαγωγής των ερευνών, η περιοδικότητά και ο αντίκτυπός τους, η εστίαση τους σε επίπεδο συστήματος και όχι μεμονωμένου καταστήματος ενώ τονίστηκε ότι η εικόνα της τράπεζας, όσον αφορά στην εξυπηρέτηση, προσεγγίζεται και πρέπει να προσεγγίζεται ως  συλλογική  υπόθεση.

Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, έγινε επίσης  φανερό ότι η συλλογή των δεδομένων προκύπτει από δείγμα που δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτικό για κάθε κατάστημα, όπως επίσης ότι η μέτρηση δεν γίνεται άμεσα και σε συσχετισμό με την επίσκεψη του πελάτη στο κατάστημα που είναι υπεύθυνο για τη σχέση.

Ζητήσαμε τα παραπάνω θέματα να αντιμετωπιστούν με τον καλύτερο δυνατό αντικειμενικό τρόπο ώστε να αποφεύγεται η στρέβλωση των μετρήσεων καθώς επίσης και να δοθούν επιπλέον διευκρινίσεις στα στελέχη για τον τρόπο λειτουργίας του δείκτη.

Με δεδομένη την αναγνώριση της  δυσανάλογα μεγάλης επιδραστικότητας των κεντρικών επιλογών στην διαμόρφωση του δείκτη, δήλωσαν ότι είναι μία παράμετρος που δεν μπορεί να αγνοήσουν και θα τη λάβουν σοβαρά  υπόψη  συνεκτιμώντας τη σημαντική επιρροή  τους στο δείκτη NPS. Ταυτόχρονα,  θα υπάρξει μέριμνα ώστε οι μετρήσεις να αφορούν, στο βαθμό που είναι δυνατό, αμιγώς τις ενέργειες  εξυπηρέτησης.

3. Υπολογισμός ποσοστού επίτευξης Περιφερειακών Διευθύνσεων

Διευκρινίστηκε ότι ο τρόπος υπολογισμού της Πυξίδας των καταστημάτων με τον τρόπο υπολογισμού της Πυξίδας των Περιφερειακών Διευθύνσεων είναι διαφορετικός.

Η οποιαδήποτε   απόπειρα σύγκρισης των δύο ποσοστών  και η  οποιοδήποτε  μορφή πίεσης για τη  σύγκλισης τους,  είναι εκ προοιμίου άτοπη και άδικη.
Όπως ειπώθηκε, στο ποσοστό επίτευξης στην πυξίδα των Περιφερειακών  Διευθύνσεων, προσμετρώνται πρόσθετα δεδομένα και άρα, εκ των πραγμάτων, είναι εξαρχής αυτονόητο ότι  πάντα θα υπερτερεί έναντι του μέσου όρου των καταστημάτων που απαρτίζουν την Περιφερειακή και συνεπώς τα καταστήματα βρίσκονται να συγκρίνονται με ένα σχεδόν ανέφικτο ποσοστό επίτευξης.

Η Διοίκηση δεσμεύτηκε ότι σε προσεχή, προγραμματισμένη συνάντηση με τους Περιφερειακούς Διευθυντές, θα αποσαφηνιστεί ρητά ότι ο τρόπος υπολογισμού των 2 δεικτών είναι διαφορετικός και οποιαδήποτε σύγκριση ή επίκληση στην απόκλιση των 2 μεγεθών είναι λάθος και  θα  πρέπει να αποφεύγεται.

Επιπλέον, συζητήσαμε την σημαντικότητα του Δείκτη του Λειτουργικού κινδύνου και το ποσοστό του στο σύνολο της Πυξίδας.

Συνάδελφοι,

Επαναλαμβάνουμε ότι εμείς εστιάζουμε στο μισθό μας, στις μηνιαίες συμβατικώς κατοχυρωμένες αποδοχές. Αυτός αποτελεί τον βασικό πυλώνα του προσωπικού και οικογενειακού μας προϋπολογισμού και καθορίζει τη μελλοντική μας σύνταξη.

Ωστόσο, επειδή η πυξίδα επηρεάζει την καθημερινότητα και τις πρόσθετες αμοιβές, οφείλουμε σε ότι απασχολεί τους συναδέλφους και απαιτεί παρέμβαση, να είμαστε παρόντες ώστε να διασφαλίζουμε την μέγιστη δυνατή αντικειμενικότητα, δικαιοσύνη και διαφάνεια.

Παραμένουμε σε επικοινωνία με τη Διοίκηση της Τράπεζας ενώ παράλληλα συνεχίζουμε τις επαφές με τους συναδέλφους ώστε να καταγράφουμε και άλλα ζητήματα που ανακύπτουν.

Στεκόμαστε δίπλα σε όλους τους συναδέλφους, στηρίζοντας εμπράκτως τις ανάγκες τους.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
    Ο Πρόεδρος                  Η Γεν. Γραμματέας

Βάιος Νάκος                    Χαρά Θεοδώρου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
  Ο Πρόεδρος                     Ο Γεν. Γραμματέας

Παναγιώτης Αδαμόπουλος         Γιάννης Αδάμος

 

       Γίνετε μέλος του

             Συλλόγου μας 

                     1142  

          Ακολουθείστε μας

            σε utube 1 & 2

                SETP logo 3

 

Go to top