Ανακοίνωση Νο 150
Συνάδελφοι,
Το τελευταίο διάστημα η Διοίκηση ανακοινώνει αλλαγές στη λειτουργία των καταστημάτων. Οι αλλαγές αυτές αφορούν στον μετασχηματισμό της Τράπεζας και συνοψίζονται:
Διαχρονική απαίτηση, σε συλλογικό και κλαδικό επίπεδο, που στοχεύει στη διασφάλιση της εργασίας, είναι η δημιουργία τμημάτων, συγχρονισμένων με τις αλλαγές που προκύπτουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό, που θα εργάζονται σε αυτά κατάλληλα εκπαιδευμένοι συνάδελφοι. Ένα τέτοιο τμήμα είναι και το BackOffice. Σε αυτό τοποθετήθηκαν και εργαζόμενοι από την Περιφέρεια, όπου η Διοίκηση αποφάσισε να κλείσει τα καταστήματα που εργάζονταν. Δόθηκε έτσι μια λύση, η οποία μπορεί να αποτελέσει και λύση μελλοντικά, αφού εργαζόμενοι, με την κατάλληλη εκπαίδευση, μπορούν να εργαστούν στο νέο μοντέλο που προσπαθεί να εφαρμόσει η Διοίκηση.
Μια ακόμα διεκδίκηση, αλλά και θεσμική υποχρέωση της Διοίκησης, είναι η εκπαίδευση των εργαζομένων. Μέσω της εκπαίδευσης το ανθρώπινο δυναμικό θα αποκτήσει όλα εκείνα τα απαραίτητα εφόδια, για να εξακολουθήσει να αποτελεί για την Τράπεζα το σημαντικότερο κεφάλαιο, για την βιώσιμη ανάπτυξή της.
Αντί όμως τα παραπάνω να αποτελούν θετική εξέλιξη, η Διοίκηση της Τράπεζας έρχεται για μια ακόμα φορά – τεχνηέντως - να δημιουργήσει κλίμα ανησυχίας, ώστε να προχωρήσει στους σχεδιασμούς συρρίκνωσης.
Ο χρόνος – στη μέση του καλοκαιριού – υλοποίησης της κεντροποίησης των εργασιών και της ολοκλήρωσης των σεμιναρίων, ο διαχωρισμός των συναδέλφων σε δύο γενικά σύνολα εκπαίδευσης, χωρίς να έχει ενημερωθεί το προσωπικό για τις επερχόμενες αλλαγές, αλλά και η αλλαγή της μορφής των καταστημάτων, επιτείνουν την ανασφάλεια, σε μία εποχή που η κάλυψη των στόχων είναι «αδιαπραγμάτευτη» για την Τράπεζα.
Έτσι, εκείνο που σήμερα αποτελεί την καθημερινότητα των εργαζομένων στην Τράπεζα Πειραιώς, είναι οι συζητήσεις για το «γιατί εξελίσσεται όλη αυτή η διαδικασία τώρα;», «πότε θα βγει η νέα εθελουσία;», «πώς θα διαμορφωθεί η νέα μορφή των καταστημάτων;», «τι θα σηματοδοτεί αυτή η αλλαγή;», ενώ ταυτόχρονα οι πιέσεις για πωλήσεις εντείνονται. Οι εργαζόμενοι νιώθουν ότι δεν εξελίσσονται μέσα από τη δουλειά τους, δε βλέπουν να αμείβεται ο κόπος τους, εργάζονται χωρίς κίνητρό και όραμα.
Για μία ακόμα φορά θα επισημάνουμε ότι μεταβολές στα καταστήματα, χωρίς την γνώμη των εργαζομένων σε αυτά, που βασίζονται σε ένα καθολικό μοντέλο, χωρίς να εμπεριέχει τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της πελατείας του εκάστοτε καταστήματος, είναι προδιαγεγραμμένο ότι θα μεταβληθούν ξανά. Οι διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές έχουν ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Οι καταλληλότεροι να επισημάνουν και να δώσουν λύσεις, με βάσει τις εκάστοτε πελατειακές ιδιαιτερότητες είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
Εμείς λοιπόν λέμε, ότι στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού που έχει ξεκινήσει, υπάρχουν λύσεις και όλοι οι εργαζόμενοι είναι απαραίτητοι σε αυτή. Δημιουργία νέων τμημάτων, παροχή εκπαίδευσης, ενημέρωση κάθε εργαζόμενου, ενημέρωση από τους εργαζόμενους για τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, δεν αποκλείουν τον μετασχηματισμό της Τράπεζας, αντιθέτως τον ενισχύουν. Προϋπόθεση όμως είναι η Διοίκηση να φύγει πλέον από το εμμονικό μοντέλο (που στο κοντινό παρελθόν δεν πέτυχε) και δεν είναι άλλο από τη στοχοποίηση των εργαζομένων και να αναγνωρίσει το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους στην επιτυχία των στόχων της Τράπεζας.
Ο Σύλλογός μας θα παρακολουθεί τις αλλαγές που προωθούνται, όχι με αρνητισμό, αλλά με επισταμένη προσοχή, ώστε αυτές να μην δημιουργήσουν αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους αλλά και για την ανάπτυξη της Τράπεζας.
Υ.Σ. Ο αρχικός τίτλος της ανακοίνωσης ήταν «Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Αλλαγών Πειραιώς 2023» αλλά «κόπηκε» στην ανάλυση του θέματος, γιατί δεν ήμασταν σίγουροι αν θα αποτυπωθεί στο μυαλό των αναγνωστών η ιλαροτραγική πλευρά του θέματος έναντι της καθαρά κωμικής.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Στέλιος Μουλακάκης Βάιος Νάκος