Ανακοίνωση Νο 89
Υπολογίστε την πρόσθετη αμοιβή που δικαιούστε για εργασία πέραν του συμβατικού ωραρίου, με την εφαρμογή που δημιούργησε ο Σ.Ε.Τ.Π.
4 ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συνάδελφοι,
Το ωράριο εργασίας που εφαρμόζεται και ισχύει στον κλάδο μας (37 ώρες εβδομαδιαίως), μαζί με το Ενιαίο Μισθολόγιο, διαμορφώνουν τη θεμελιώδη εργασιακή - κλαδική μας υπόσταση.
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας τέθηκε σε πλήρη λειτουργία, από την 1η Οκτωβρίου 2022. Σκοπός της είναι η καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας και συνακόλουθα η πληρωμή για τις πραγματοποιούμενες υπερβάσεις του ωραρίου (υπερεργασία και υπερωρία).
Για να λειτουργήσει πραγματικά απαιτείται η ορθή καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας από την πλευρά του εργαζόμενου.
Επειδή σύμφωνα με τη νομοθεσία, η πραγματοποίηση υπερβάσεων του συμβατικού ωραρίου εργασίας μας, γίνεται μόνο:
α) κατόπιν εντολής των ιεραρχικά ανωτέρων μας και
β) μετά από την καταχώρηση πραγματοποίησης τους στο σύστημα Εργάνη ΙΙ, πριν από την έναρξή τους.
Σε κάθε άλλη περίπτωση ο εργαζόμενος πρέπει να αποχωρεί από την εργασία του.
Σε αυτό το σημείο εφιστούμε την προσοχή στους επικεφαλής των καταστημάτων και των υπηρεσιών, να μην προβαίνουν σε παράνομες πρακτικές που οδηγούν σε παραποίηση των πραγματικών δεδομένων των ωρών προσέλευσης και αποχώρησης, καλώντας τους εργαζόμενους να καταχωρούν τη δήθεν αποχώρησή τους (clockout) και στη συνέχεια να τους ζητούν να παραμένουν στο χώρο εργασίας.
Συνάδελφοι,
Μαζί με την ΟΤΟΕ, έχουμε προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να λάβουμε τις αναγκαίες διευκρινίσεις από το Υπουργείο Εργασίας, σχετικά:
Όλοι μαζί, πρέπει να αξιοποιήσουμε την ψηφιακή κάρτα ως μέσο τήρησης της νομιμότητας και διαφύλαξης των δικαιωμάτων μας.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Στέλιος Μουλακάκης Βάιος Νάκος