Ανακοίνωση Νο 61

Ψηφιακή κάρτα εργασίας

Συνάδελφοι,

Την 1η Ιουλίου 2022 τίθεται σε εφαρμογή η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, μέσω του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Οι τράπεζες θα είναι από τους πρώτους κλάδους εργασίας που θα βρει εφαρμογή το νέο αυτό σύστημα καταγραφής των ωρών εργασίας (κλαδικό – συμβατικό ωράριο, υπερεργασία και υπερωριακή απασχόληση) και όλων των ειδών αδείας, όπως είναι θεσμοθετημένα μέσα από τις συλλογικές μας συμβάσεις. Η πληροφορία θα είναι διαθέσιμη με το πάτημα ενός κουμπιού, σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Εργασίας, εξέδωσε χθες, έπειτα από την Υπουργική Απόφαση και σχετική ανακοίνωση.

Στην πράξη με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, ο εργαζόμενος, μέσω ειδικής εφαρμογής που θα έχει στο κινητό του τηλέφωνο, ή μέσω του site myergani.gov.gr, θα μπορεί να έχει πρόσβαση, σε όλες τις πληροφορίες του εργασιακού του βίου, σε πραγματικό χρόνο.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του συστήματος, ο εργαζόμενος θα «σκανάρει» υποχρεωτικά το QRcode, μέσω της σχετικής εφαρμογής που θα έχει στο κινητό του τηλέφωνο, τόσο κατά την προσέλευσή του στην εργασία, όσο και κατά τη λήξη αυτής. Οι πληροφορίες θα διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Κατά την πραγματοποίηση υπερεργασίας, ή υπερωριακής απασχόλησης, η καταγραφή στο σύστημα, δε θα σημαίνει αυτόματα και την καταβολή της αντίστοιχης αποζημίωσης.

Στην πρώτη φάση εφαρμογής της η ψηφιακής κάρτα εργασίας θα ενεργοποιηθεί για τους εργαζόμενους που απασχολούνται με φυσική παρουσία στην Τράπεζα. Αναμένουμε να δούμε τον τρόπο με τον οποίο θα αποτυπώνονται στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, η τηλεργασία και το ωράριο εκτός χώρου εργασίας (ραντεβού). Για τη διευθέτηση του θέματος αυτού, αλλά και την εξειδίκευση αποσαφήνιση θεμάτων της Υ.Α., ο Σύλλογος απέστειλε σχετική επιστολή προς το Υπουργείο Εργασίας.

Στην ίδια επιστολή παρεμβαίνουμε, ζητώντας να καταβάλλεται η αποζημίωση που προκύπτει για τον εργαζόμενο από την υπέρβαση του συμβατικού ωραρίου εργασίας, κατά τη μισθοδοσία του επόμενου μήνα, καθώς πλέον, με την ψηφιακή αποτύπωση, αυτό καθίσταται άμεσα εφικτό και αποτελεί και στόχευση του Υπουργείου, σύμφωνα με την σχετική του ανακοίνωση. Άλλωστε θα υπάρχουν διαθέσιμες, όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες, ώστε να ελέγχεται αυτόματα, χωρίς άλλη παρέμβαση, ή προσφυγή.

Θεμέλιο και προαπαιτούμενο για την ορθή και δίκαιη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας, είναι η καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι δε θα πρέπει να αποδεχτούν κάτω από οποιαδήποτε πίεση, ή παραίνεση, να διαβιβάζουν αναληθείς πληροφορίες στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, σχετικά με το χρόνο εργασίας τους.

Συμπληρωματικά στο παραπάνω, ο ορθός προσδιορισμός των εργαζομένων με το χαρακτηρισμό «θέση εποπτείας» είναι επιβεβλημένος. Η ερμηνεία που δίνει η Διοίκηση στη σχετική διάταξη του Υπουργείου Εργασίας, δεν εδράζεται στο νόμοκαι δε μπορεί να αναφέρεται σε 1100 περίπου εργαζόμενους. Για το λόγο αυτό, αναμένουμε την επίσημη απάντηση από την πλευρά της Τράπεζας, ώστε να προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.

 

Συνάδελφοι,

Η αποτύπωση της υπέρβασης του συμβατικού ωραρίου (υπερεργασία και υπερωρίες), θα αποδείξει και τις ελλείψεις και τις πραγματικές ανάγκες στελέχωσης. Σε κάθε περίπτωση, η ύπαρξη υπερωριών καταδεικνύει ότι τελικά δεν περισσεύει κανένας εργαζόμενος.

Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας μπαίνουμε σε μια νέα εποχή καταγραφής και αποτελεί μία ευκαιρία για την ορθή αποτύπωση του χρόνου εργασίας. Για τη λειτουργία της είναι απαραίτητο από την πλευρά του κάθε εργαζόμενου, να χρησιμοποιεί απόλυτα σωστά, τη δυνατότητα που πλέον του παρέχεται. Ταυτόχρονα, αποτελεί υποχρέωση του Συλλόγου να παρακολουθεί τη διαδικασία, να ελέγχει και να παρεμβαίνει με όλους τους τρόπους, ώστε να διαφυλαχθεί το ωράριο και η καταβολή αποζημίωσης της υπέρβασης του χρόνου εργασίας.

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Ο Πρόεδρος                         Ο Γεν. Γραμματέας

Στέλιος Μουλακάκης              Βάιος Νάκος

 

       Γίνετε μέλος του

             Συλλόγου μας 

                     1142  

          Ακολουθείστε μας

            σε 1 & 2

                SETP logo 3

 

Go to top