ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 11
Αθήνα, 6 Ιουλίου 2022
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΟΤΟΕ
ΣΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Με βάση πληροφόρηση από Συλλόγους – Μέλη για τα παρατηρούμενα προβλήματα από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στον κλάδο, η ΟΤΟΕ απέστειλε σήμερα, 6/7/2022, επιστολή στις Διοικήσεις των Τραπεζών εφιστώντας τους την προσοχή στην ανάγκη ορθής καταγραφής του ωραρίου εργασίας και των τυχόν υπερβάσεων αυτού, καθώς και στην ανάγκη διμερούς παρακολούθησης και αντιμετώπισης των παρατηρούμενων προβλημάτων.
Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Σε υλοποίηση του ν. 4808/2021 και της 49758/2022 Υ.Α για την ψηφιακή κάρτα εργασίας, από την 1.7.2022 όλες οι Τράπεζες υποχρεούνται και ήδη ξεκίνησαν να εφαρμόζουν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας, συνδεδεμένο σε πραγματικό χρόνο με το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Ειδικά στις Τράπεζες η ψηφιακή κάρτα εργασίας οφείλει να αποτελέσει μέσο διασφάλισης του συμβατικού ωραρίου όλων των Τραπεζοϋπαλλήλων, με ορθή καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας και άμεση καταβολή της νόμιμα προβλεπόμενης αμοιβής σε οποιαδήποτε περίπτωση υπέρβασης του συμβατικού ωραρίου (υπερεργασία, υπερωρία κλπ).
Επειδή ήδη λαμβάνουμε αναφορές από Συλλόγους-μέλη μας για:
Δεδομένου ότι η κύρια ευθύνη καταγραφής και τήρησης του ωραρίου παραμένει στον εργοδότη και επειδή τα παραπάνω προβλήματα ή και όποια άλλα προκύψουν στην πορεία πρέπει να παρακολουθούνται συστηματικά και από κοινού με τη συλλογική εκπροσώπηση σε κάθε χώρο, θεωρούμε επιβεβλημένο:
2
Από την πλευρά μας ως ΟΤΟΕ:
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Τόσο η ΟΤΟΕ όσο και οι Σύλλογοι – Μέλη της παρακολουθούν από κοντά την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας και από την πλευρά του κάθε συνάδελφος οφείλει να αναφέρει στο Σύλλογό του κάθε τυχόν παράβαση ή διαστρέβλωση των νόμιμα προβλεπόμενων για την τήρηση του ωραρίου και την καταγραφή και αμοιβή του πραγματικού χρόνου εργασίας.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιωργοσ μοτσιοσ ανδρεασ καλλιρησ