Σήματα

 Κοινή ανακοίνωση                                                                                                                       

Τρίτη, 8 Ιουλίου 2025

 

Συνάντηση με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού 

Συνάδελφοι,

Πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα κοινή  συνάντηση των 2 μεγαλύτερων Συλλόγων ΣΕΤΠ-ΣΕΤΑΠ με τους επικεφαλής της ΔΑΔ. Στη συνάντηση συζητήθηκαν  μία σειρά θεμάτων  τα οποία ταλανίζουν καθημερινά τους συναδέλφους.  

Συγκεκριμένα:

Υποστέλεχωση καταστημάτων & κεντρικών υπηρεσιών  

Εστιάσαμε για μία ακόμη φορά στο μείζον θέμα της υποστελέχωσης, το οποίο εκθετικά μαστίζει κυρίως το Δίκτυο αλλά και τις Κεντρικές μονάδες, αθροίζει σωρευτικά καθημερινές υπερβάσεις των ορίων των συναδέλφων και δυσκολεύει αφάνταστα την εύρυθμη λειτουργία των μονάδων. Τονίσαμε, για ακόμα μια φορά, ότι θα πρέπει άμεσα να εντατικοποιηθεί ο ρυθμός υλοποίησης του προγράμματος προσλήψεων καθώς και η εκπαίδευση και κατάρτιση των συναδέλφων επαναξιολόγησης του «capacity» των καταστημάτων καθώς αποδεικνύεται στην πράξη ότι το υφιστάμενο δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες.
Απαιτήσαμε άμεσες λύσεις και η ΔΑΔ δεσμεύθηκε ότι θα  προβεί  σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.


Τήρηση ωραρίου και καταγραφή υπερωριών  

Απόρροια της υποστελέχωσης  είναι σε αρκετές περιπτώσεις, η άμεση ή έμμεση πίεση για εργασία πέραν του ωραρίου. Καταγράψαμε, παραθέσαμε και προειδοποιήσαμε για  συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου συνάδελφοι εργάζονται συνεχώς  πέραν του ωραρίου για να καλύψουν τις καθημερινές εργασίες τους, με απαιτούμενο αφενός την επίλυση του προβλήματος και αφετέρου  την καταγραφή και πληρωμή των υπερωριών τους. Ως εκ τούτου, και με δεδομένη την πάγια θέση  μας για τήρηση του ωραρίου, απαιτήσαμε  την ορθή καταγραφή και πληρωμή των υπερωριών στις περιπτώσεις που είναι αναγκαίο οι εργαζόμενοι να εργαστούν και μετά το πέρας του ωραρίου. Η διαδικασία είναι αναρτημένη στο intranet και σε περίπτωση υπέρβασης του χρονικού περιθωρίου  δήλωσης της υπερωρίας στο ΕΡΓΑΝΗ, υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία  θα πρέπει να ακολουθείται απαρέγκλιτα.


Υπενθυμίζουμε σε όλους ότι το clock out θα πρέπει να γίνεται την ώρα αποχώρησης  και όχι νωρίτερα.


Η εργασία πέραν του ωραρίου πρέπει να καταγράφεται και να αμείβεται σύμφωνα με όσα ο νόμος ορίζει και σε αυτό δεν πρέπει να υπάρχει καμία έκπτωση. Οποιαδήποτε άλλη αντίληψη και πρακτική δεν είναι  αποδεκτή και νόμιμη.


Για εμάς είναι απαιτούμενο, σε περίπτωση ανάγκης για εργασία πέραν του ωραρίου, τα αρμόδια στελέχη να εφαρμόζουν την προβλεπόμενη νόμιμη διαδικασία και να προστατέψουν έτσι τους εργαζόμενους τους, την Τράπεζα, τους εαυτούς τους  και  τις σχέσεις με τους υφισταμένους τους.


Η ΔΑΔ συμφώνησε απόλυτα ότι θα πρέπει να ακολουθείται η διαδικασία των υπερωριών και δήλωσε ότι θα προβεί  σε συγκεκριμένες  ενημερώσεις και ενέργειες  προς τα στελέχη της.

Δημιουργία  θέσης στο οργανόγραμμα νέου ρόλου Senior UBO  

Εστιάσαμε ξανά στην πρότασή μας για τη  δημιουργία θέσης Senior UBO, ο οποίος θα έχει επαυξημένα διοικητικά καθήκοντα σε σχέση με τους υπόλοιπους UBO του καταστήματος, ρόλος αναγκαίος, ειδικά στα HUB. Υποστηρίξαμε εκ νέου το αίτημα μας καθώς ήδη, εκ των πραγμάτων, ένας εκ των UBO «χρεώνεται» καθημερινά με πρόσθετες εργασίες (έλεγχοι, οργάνωση εργασιών καταστήματος κα) αλλά και όταν απουσιάζει ο Διευθυντής για οποιοδήποτε λόγο (άδειες, εξωτερικά ραντεβού κλπ). 
 
Η ΔΑΔ μας ενημέρωσε ότι εργάζεται πάνω στο θέμα σε συνεργασία με τη μονάδα  της «Οργάνωσης» προκειμένου να αποσαφηνιστούν και να καθοριστούν οι πρόσθετες  αρμοδιότητες που έχουν κάποια στελέχη των καταστημάτων ώστε να σταθμίσουν όλα τα δεδομένα για την αναγκαιότητα δημιουργίας του νέου ρόλου.

Εγκατάσταση οθονών στα island bar  

Επαναφέραμε το θέμα της τοποθέτησης οθονών 17 ιντσών στα island bar και στους χώρους εξυπηρέτησης καθώς τα laptop που χρησιμοποιούν εκεί οι συνάδελφοι δεν είναι εργονομικά και λειτουργικά  σε σχέση με τον αυξημένο όγκο συναλλαγών που απαιτούνται.


Η ΔΑΔ μας ενημέρωσε ότι εξετάζει πιλοτικά  τη δυνατότητα εγκατάστασης μεγαλύτερων οθονών στα island bar αντιλαμβανόμενη την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης θέσης εργασίας.

Αξιολόγηση  

Η εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης, οι ακολουθούμενες πρακτικές και ο αντίκτυπος στους συναδέλφους, την καθιστούν εκ των πραγμάτων ένα τεράστιο σημαντικό κεφάλαιο του εργασιακού μας βίου και αποτελεί μείζον θέμα σε όλες τις παρεμβάσεις μας προς τη Διοίκηση. Λόγω  της σπουδαιότητας του και της πολυεπίπεδης απαιτούμενης προσέγγισης, θα επανέλθουμε αναλυτικά και εμπεριστατωμένα,  με νεότερη  ανακοίνωσή μας.  
 
Συνάδελφοι,
Παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στην κοινή μας στρατηγική, στο κοινό μας σχέδιο, αναδεικνύοντας  όλα τα  σημαντικά θέματα, όλα τα μικρά και μεγάλα  προβλήματα της καθημερινότητας και διεκδικούμε με συνέπεια, με συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις, τη θεσμική και πρακτική  επίλυσή τους.

Παραμένουμε στη διάθεση όλων των συναδέλφων για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
    Ο Πρόεδρος               Η Γεν. Γραμματέας
Βάιος Νάκος                Χαρά Θεοδώρου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
     Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν. Γραμματέας
Παναγιώτης Αδαμόπουλος               Γιάννης  Αδάμος