Κοινή Ανακοίνωση
Πέμπτη, 29 Μαΐου 2025
ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ
ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Από την ανακοίνωση του νέου μοντέλου καταστημάτων και του μετασχηματισμού τους από την Τράπεζα, το καλοκαίρι 2023, εκφράσαμε τις ενστάσεις μας και καταθέσαμε τις θέσεις μας, τόσο με ανακοινώσεις όσο και στις συναντήσεις μας με τη Διοίκηση. Είχαμε έγκαιρα επισημάνει και προειδοποιήσει, ότι σημαντικές πτυχές του επιχειρούμενου μετασχηματισμού σε συνδυασμό με την βίαιη μεθόδευση της μείωσης των εργαζομένων στα καταστήματα, θα προκαλέσουν σωρευτικά έντονα λειτουργικά προβλήματα. Αφετηριακό δεδομένο το γεγονός ότι το δείγμα λειτουργίας των πιλοτικών καταστημάτων ήταν μικρό και ελάχιστα αντιπροσωπευτικό του συνόλου των καταστημάτων. Επιπρόσθετα ήταν ξεκάθαρο ότι δεν ελήφθησαν υπόψη μία σειρά σημαντικών παραμέτρων, όπως γεωγραφικές και πελατειακές ιδιαιτερότητες καθώς και μετρήσιμα ικανά στοιχεία από την κεντροποίηση εργασιών.
Τον Οκτώβριο 2023 προχωρήσαμε σε απεργιακή κινητοποίηση ενάντια στις βίαιες πρακτικές συρρίκνωσης του προσωπικού των καταστημάτων στο πλαίσιο του νέου μοντέλου (30/10/2023).
Δύο σχεδόν χρόνια μετά, το δίκτυο καταστημάτων τόσο στην Αττική όσο και στην περιφέρεια υποφέρει παρατεταμένα από την υποστελέχωση και τα επακόλουθα αυτής. Ένας ασαφώς προκαθορισμένος δείκτης (capacity) προσδιόρισε ανεπιτυχώς τον μέγιστο αριθμό εργαζομένων ανά κατάστημα, διαπνεόμενος από μία γενικευμένη οριζόντια λογική.
Αποτέλεσμα, η συσσώρευση μικρών και μεγάλων λειτουργικών προβλημάτων, τα οποία σε συνδυασμό με το αέναο κυνήγι υπερκάλυψης των διαρκώς αυξανόμενων στόχων, οδηγούν τους συναδέλφους στα όρια της σωματικής και ψυχικής εξουθένωσης.
Η εικόνα που έχουμε από τις επιτόπιες επισκέψεις μας σε όλα σχεδόν τα καταστήματα της χώρας, έχουν ένα κοινό επιτακτικό παρονομαστή, την υποστελέχωση, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.
Δεν νοείται η Τράπεζα με αυτά τα ύψη κερδοφορίας, να εμμένει σε μία λογική λειτουργίας με περιορισμένο προσωπικό και να μην υπάρχει άμεση εξεύρεση λύσης ώστε οι καθημερινές εργασιακές απαιτήσεις να καλύπτονται από επαρκές αριθμητικά προσωπικό.
Με δεδομένα τα προαναφερόμενα, οι 2 μεγαλύτεροι Σύλλογοι στην Τράπεζα ΣΕΤΠ και ΣΕΤΑΠ έχουμε πραγματοποιήσει, εκ νέου το τελευταίο χρονικό διάστημα, σειρά συναντήσεων τόσο με τα ανώτερα στελέχη της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού όσο και με τα ανώτερα στελέχη της Διεύθυνσης Δικτύου. Στις συναντήσεις αυτές αναδείξαμε τους 3 άξονες μέσω των οποίων πιστεύουμε ότι θα δοθούν άμεσα πρώτες λύσεις στο πρόβλημα της καθημερινότητας και της υποστελέχωσης.
Πρώτος άξονας - Νέες προσλήψεις
Παρότι η Τράπεζα έχει ξεκινήσει τις προσλήψεις από το φθινόπωρο του 2024, ο ρυθμός που ακολουθεί είναι αργός σε σχέση με τις συσσωρευμένες ανάγκες μετά και από αποχωρήσεις έμπειρων συναδέλφων. Αυτό υπερτονίσαμε στις συναντήσεις, όπου πιεστικά θέσαμε την αναγκαιότητα επιτάχυνσης και διεύρυνσης της διαδικασίας με ταυτόχρονη τήρηση των θεσπισμένων αρχών και κανόνων.
Η τρέχουσα πρακτική της Τράπεζας, να μετακινεί συναδέλφους από το ένα κατάστημα στο άλλο, και από νομό σε νομό, είναι πρόσκαιρη, είναι επικίνδυνη - σε πολλές περιπτώσεις που διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά - είναι υπεκφυγή και επί της ουσίας μεταφέρει το πρόβλημα και μεταθέτει τις ευθύνες.
Η αναθεώρηση του capacity είναι μονόδρομος διότι αποδείχθηκε έμπρακτα αναποτελεσματικό.
Δεύτερος άξονας - Επαναρύθμιση, «μετασχηματισμός», των καθημερινών εργασιών και βελτίωση της λειτουργικότητας των καταστημάτων.
Ως πρώτα άμεσα βήματα θέσαμε τα εξής :
Εξακολουθεί δηλαδή να εκτελεί άτυπα το ρόλο του Υποδιευθυντή ο οποίος λανθασμένα «καταργήθηκε» με το νέο μοντέλο.
Είναι αδύνατο οι συνάδελφοι να εξυπηρετούν ταυτόχρονα έναν πελάτη δια ζώσης με σκοπό να πετύχουν πωλήσεις και ταυτόχρονα να δέχονται ασταμάτητα κλήσεις με τη χρήση του ακουστικού.
Τρίτος άξονας - Στρατηγικός σχεδιασμός για τον ουσιαστικό και αποτελεσματικό προγραμματισμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σε συνδυασμό με την αναβάθμιση ρόλων σε ευρύτερο αριθμό εργαζομένων για την κάλυψη των αναγκών, την καλύτερη εξειδικευμένη λειτουργία των καταστημάτων και την εξέλιξη των εργαζόμενων.
Οι μέχρι σήμερα απαντήσεις της Διοίκησης συνοψίζονται στα εξής:
Από την πλευρά μας, με συνεχείς αμφίδρομες επικοινωνίες με τους συναδέλφους, θα παρεμβαίνουμε τόσο για τα καταστήματα όσο και για τις υπηρεσίες όπου παρουσιάζονται αντίστοιχα προβλήματα.
Οι λύσεις δεν έρχονται με μεμονωμένες και αποσπασματικές παρεμβάσεις, αλλά δρομολογούνται με ξεκάθαρες θέσεις, με επιμονή και διαρκή πίεση για την επίτευξή τους.
Πρωταρχικός σκοπός της Διοίκησης θα πρέπει να είναι οι ικανοποιημένοι εργαζόμενοι τόσο σε μισθολογικό επίπεδο όσο και σε συνθήκες καθημερινότητας. Η ικανοποίηση των εργαζόμενων διαχέεται στο πολλαπλάσιο στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών και στη βέλτιστη πορεία της τράπεζας.
Αν αγωνία και η φωνή των εργαζομένων δεν εισακούονται, τα προβλήματα διογκώνονται εκθετικά και οι επιπτώσεις τους καθίστανται έως και μη αντιστρέψιμες.
Συνεχίζουμε και επιμένουμε συντονισμένα για αποτελεσματικές διαθρωτικές και διορθωτικές αλλαγές εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, επιδιώκοντας τη σταδιακή βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας όλων των συναδέλφων.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Βάιος Νάκος Χαρά Θεοδώρου
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Παναγιώτης Αδαμόπουλος Γιάννης Αδάμος